ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

کشف تمدن جدید در زیر دریاچه وان! + عکس

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵ ق.ظ
 ترکیه آنلاین: با پایین آمدن آب دریاچه وان، خرابه های امپراطوری اوراتوها سر از آب بیرون زدند.


به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، به دلیل تغییرات آب و هوایی، گهگاه آب دریاچه وان پایین می آید و امسال نیز آب دریاچه وان 2 متر پایین آمد و خرابه های باستانی زیر دریاچه پدیدار شدند. لازم به ذکر است که در طی 15 سال گذشته این اولین باری است که سطح آب دریاچه این قدر پایین آمده است به خصوص در جاهایی که عمق دریاچه کم بوده است.

با پایین آمدن آب دریاچه، شهرهایی که در زمان های قدیم بنا شده بودند، پدیدار شدند. قلعه عثمانیان که در شهر ارجیش بنا نهاده شده بود به همراه خرابه های به جا مانده از شهر ارجیش، اکنون سراز آب بیرون آورده اند.

پروفسور علی فواد دوغو رئیس بخش زمین شناسی دانشگاه یوزونجی ییل، در ساحل منطقه چلبباخ شهر ارجیش دست به مطالعاتی در این زمینه زده است. دوغو بعد از انجام مطالعات لازم و رجوع به مدارک ثبت شده تاریخی، اعلام کرد که در مرکز شهر وان، خرابه هایی تاریخی باستانی همانند گواش، ارجیش، خلات و عادلجواز منطقه بتلیس وجود دارند.

وی اشاره کرد که نمونه بسیار بارز آن، قلعه عثمانی ها می باشد که در زمان فرمانروایی اوراتوها در ساحل دریاچه وان بنا شده است و عثمانی ها آنرا بازسازی و مرمت نموده اند.

وی اشاره ای نیز به منطقه ارجیش در ساحل چلبباخی نمود که در سال 1840 میلادی بنا شده بوده که با بالا آمدن آب دریاچه وان به زیر آب رفته است .

دوغو ادامه داد: ساحلی که در زیر آب قرار گرفته است، قبلأ جای سکونت مردم بوده است. ما هم اکنون شاهد این خرابه های تاریخی هستیم. اگر آب کمی دیگر نیز پایین بیاید ما شاهد همه خرابه های قدیمی خواهیم شد. با این که سالها است خرابه ها در زیر آب قرار گرفته اند ولی هنوز هم سالم مانده اند. قلعه های زمان اوراتوها پس از سالها زیرآب ماندن هنوز نیز استوار و محکم هستند.

Van Gölü çekilince tarihi kalıntılar ortaya çıktı
Van Gölü çekilince tarihi kalıntılar ortaya çıktı
Van Gölü çekilince tarihi kalıntılar ortaya çıktı
Van Gölü çekilince tarihi kalıntılar ortaya çıktı

۹۷/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">