ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

چگونه به جزیره بیوک آدا سفر کنیم؟

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: برای سفر به جزیره زیبای بیوک آدای استانبول لازم نیست به تور لیدرتان هزینه اضافه بدهید. کافی است که به اسکله کاباتاش رفته و به صورت ارزان و به صورت شخصی به این جزیره سفر کنید.



معمولا" مسافرینی که با تور به استانبول سفر می کنند، از طریق لیدرهای خود نسبت به ثبت نام تور جزیره بیوک آدا اقدام می کنند، این گشت حدود 60دلار به فروش می رسد و شامل رفت و برگشت با کشتی به جزیره بیوک آدا ، کالسکه سواری در جزیره و نهار می باشد.مزیت خرید این تور همراهی تورلیدر با شماست و می تواند در مسیر به شما توضیحات لازم را بدهد.

برخی از مسافرین هم دوست دارند برای کاهش هزینه ، خودشان اقدام به رفتن به این جزیره نمایند و البته اگر آشنایی لازم را داشته باشند می توانند، این تور را با نصف قیمت برای خودشان انجام دهند، فقط عیب آن این است که کسی نیست که در مسیر رفت و برگشت و در داخل جزیره توضیحات لازم را در مورد جاذبه های آن بدهد.

با توجه به اینکه مسافرین زیادی مایل به رفتن به این جزیره می باشند، مختصری در این باره به آنها راهنمایی می کنیم:
اگر در بخش اروپایی هستید ، خود را به اسکله کاباتاش Kabatas برسانید. برای آمدن به این اسکله اگر در میدان تقسیم هستید، خود را با خط F1 می توانید به این اسکله برسانید،اگر دربخش قدیم اروپایی مانند آکسارای و لالعی هستید باخط T1 تراموا خود را به این اسکله برسانید.

در مقابل خط کشتیرانی دستگاههای فروش ژتون وجود دارد، با 5لیر می توانید، یک ژتون بگیرید.
خطوط کشتیرانی خصوصی هم وجود دارد که 6 لیر و یا بیشتر برای رفتن به جزیره از شما می گیرند.
بعد از گرفتن ژتون وارد قسمت مربوطه می شوید در آنجا چند ورودی می باشد مواظب باشید اشتباهی سوار نشوید، از متصدی کنار ورودی حتما" سئوال کنید، در بالای ورودی نوشته Adalar و درکنار ورودی باکسی قراردارد که دفترچه های راهنمای کوچکی در آن قراردارد که جدول حرکت به طرف جزیره و ساعت آنرا نوشته است، حتما" یکی از آنها را بردارید تا هم بدانید اولین حرکت در چه ساعتی می باشد و چه ساعتی به جزیره می رسید. و هم در برگشت بدانید چه ساعتهایی وجود دارد و آخرین ساعت بازگشت چه ساعتی است تا در جزیره جا نمانید.
قبل از ورود به گیت مربوطه خصوصا" اگر کودک همراه دارید ، یک شیشه آب با خود ببرید، در داخل گیت محلی برای فروش آب و... وجود ندارد و تا آمدن کشتی ممکن است تشنه شوید، البته در داخل کشتی آب و بستنی و... وجود دارد و می توانید به راحتی خرید کنید، در تابستان معمولا" هر یکساعت یک کشتی حرکت می کند و از ساعت 7 صبح تا 21 کشتی رفت دارد و برگشت هم به همین صورت می باشد.
ژتون را در داخل دستگاه انداخته و وارد قسمت ADALAR شوید، پس از سوار شدن در کشتی ، کشتی ابتدا به Kadikoy می رود ، مقصد بعدی جزیره Kinaliada می باشد،جزیره بعدی Burgazada می باشد، جزیره بعدی Heybeliada و جزیره آخر Buyukada می باشد، مواظب باشید اشتباه پیاده نشوید، البته در هریک از این جزیره هم که پیاده شوید جاذبه های خود را دارد و برای سوار شدن دوباره به کشتی و رفتن به جزیره بیوک آدا باید دوباره ژتون بخرید.



بیشتر مسافرین در بیوک آدا پیاده می شوند. بعد از پیاده شدن از کشتی و خروج از اسکله ، خیابان روبروی اسکله را که مستقیم بروید به ایستگاه کالسکه سواری می رسید، با دادن 70 لیر برای یک کالسکه می توانید 3تا 4نفر سوار آن شوید(برای یک کالسکه هزینه پرداخت می شود و تعداد نفرات تاثیری ندارد و اگر یک یا دونفر هم باشید آن را باید در هنگام پیاده شدن پرداخت کنید)



کالسکه ها دور کامل جزیره را می زنندو حدود یکساعت طول می کشد و در مسیر یک توقف 10 دقیقه ای جهت استراحت شما  و تعویض اسب انجام می دهند. مواظب باشید با توجه به تعداد زیاد کالسکه ها محل توقف کالسکه و قیافه کالسکه و کالسکه سوار خود را به خاطر بسپارید.

غذا حدود 30تا 40 لیر می باشد که در رستورانهای کنار جزیره قابل خرید و استفاده می باشد. محل هایی هم برای اجاره دوچرخه وجود دارد، که حداقل برای یکساعت دوچرخه اجاره می دهند، برای اجاره دوچرخه نیاز به وجه نقد برای بیعانه و یا کارت اعتباری و یا گذرنامه می باشد، در زمان تحویل گرفتن دوچرخه از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

در برگشت از جزیره هم همان مسیری که آمدید را بر میگردید تا به کاباتاش و از آنجا به هتل برگردید.



۹۳/۱۲/۲۰

نظرات  (۱۲)

فاصله اسکله کتاباش تا جزیزه بیوک آدا با کشتی چند ساعت طول میکشه؟
پاسخ:
حدود یکساعت
خیلی ممنون .من از اطلاعاتی که شما به اشتراک گذاشته بودید بسیار استفاده کردم. جزیره بیوک ادا هم زیباست هم با استفاده از این اطلاعات میشه راحت رفت و اونجا رو دید
ممنون از اطلاعات مفیدتون
بیوک آدا ساحل برای شنا هم داره؟میشه راهنمایی کنین. مایو ببریم یا نه
پاسخ:
سلام. تا اونجایی که بنده خبر دارم، ساحل شنا نداره. تنها محل شنا تو استانبول در ساحل فلوریا است.
آیا در فصل غیر از تابستان مثل دی و بهمن هم این جزیره دیدنی هست؟ ارزش رفتن به این جزیره در این فصل داره؟
پاسخ:
این جزیره در هر فصلی زیباست
عالی بود خدا خیرت بدهد
اگر در میدان تقسیم باشیم به راحتی میتونیم بریم بیوک آدا چقدر طول میکشه؟؟؟

پاسخ:
سلام. فقط کافیه از تکسیم به اسکله کاباتاش بیایید و از طریق کشتی های مسافرتی به بیوک آدا بروید.  برای اومدن به اسکله کاباتاش، سوار متروی تونل tunel  بشید. این مترو ایستگاهی ندارد و از تکسیم به صورت مستقیم به کاباتاش میاد. وقتی از متروی خارج شدید رویروی تان اسکله هست. البته قبل از عزیمت به کاباتاش باید ساعات حرکت کشتی رو چک کنید تا با برنامه ریزی و بدون اتلاف وقت سفر کنید.
کشتى ساعت چند راه میوفتد
پاسخ:
ساعات حرکت کشتی از کاباتاش به بیوک آدا به شرح زیر است:

6:50
8:40
10:40
12
14
16:30
18:40
19:40
با سلام و خسته نباشی .از اطلاعات مفیدتان نهایت استفاده و لذت رو بردیم خواهشا لطف کنید مکانهای دیدنی دیگر و روش رفت و آمدشان را هم بگید....سپاسگذارم
پاسخ:
حتما. انشالله

سلام بی نهایت ممنون از اطلاعاتی که در اختیاره ما میکذارید
واقعا ممنون از این همه نکته بینی

من هفته پیش اونجا بودم تقریبا توضیحات کامل و جامع بود

فقط یه نکته دوستان گول حرف لیدرها رو نخورن و برای گشت و گذار عجله نکن یه روز اونجا باشین متوجه همه مسائل میشن

یه نکته دیگه توی خیابون استقلال خیابونهای فرعی هست که توی اون خیابونها دامس و رقص و آواز هست
 خیلی مواظب باشید وقتی وارد میشین بدون تقاضای شما براتون آب و مشروب و .... چند تا خانوم دورت میکنن که در نهایت باید 300 تا 400 دلار تلکت کنن.

بازم ممنون
۱۴ تیر ۹۶ ، ۱۲:۲۸ جلال ظریفی نژاد
سلام من تازه از سفر استانبول میام سفر به جزیره بیوک آدا بسیار عالی و دل انگیزه و به همه توصیه میکنم اگر میتونند حتما به این جزیره زیبا برند و از فضای زیبای جزیره و کالسکه سواری و دوچرخه سواری لذت ببرین مخصوصا از غذاهای محلی ترکیه مثل دونر کباب و لاحمهجون و ...
سلام من برای بار چهارم دارم میرم استانبول میخام برم جزیره بیوک ادا هتلم میدان تکسیم هست ساعت رفت و آمد کشیتها همه وقت همینه تغییری نمیکنه 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">