ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: جمعی از مردم استان کردستان و کرمانشاه  روز پنجشنبه و جمعه در اعتراض به محاصره شهر کوبانی و احتمال فاجعه انسانی به وسیله گروه تروریستی داعش تظاهرات کردند.





























۹۷/۰۷/۱۸

نظرات  (۲۸)

مرگ بر داعش
درود بر زنان و مردان کرد
سلام بر شهیدان کوبانی سلام
درود بر حریت و آزادگی شما ترکیه آنلاین
با اینکه به نظر میرسه که ترک باشید اما حرف حق رو زدید. زنده باشید.
مرگ بر ترکیه. مرگ بر داعش. پاینده باد کوبانی و کردستان
شما کردها حق ندارید به ترکیه توهین کنید. حساب اردوغان و داود اغلو از ترکیه جداست. اگر نخست وزیر ترکیه خطاکاره ربطی به ترکیه نداره
۱۹ مهر ۹۳ ، ۱۸:۴۲ کرد ایلام(فیلی)
لعنت بر داعش لعنت بر ارتجاع درود بر کردستان عفرین قامشلو حسکه،شنگال،کرکوک،خانقین،مندلی،بدره،زرباتیه ودرود بسیار بر جوانان غیور کوبانی جوانان کرد باید از شما درس بگیرند ،لعنت بر ارددوغان چاووش اوغلو و حامیان فکری انها
درود بر مبارزه قهرمانانه کوبانی. سلام بر روح شهیدان و مرگ بر رژیم سگ صفت ترکیه. ننگ بر اردوغان. قتل و عام زنان و کودکان و سالخوردگان در شنگال و کوبانی از افتخارات اردغان و اغلو و عربستان کثیف است. 
۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۱۷ کوبانی خورپه ی دلی ئیلامه
جواب آیدین:  شما با اطلاعی که از جنایتهای ترکیه دارید باز هم ازش حمایت میکنید. هر انسان با شرفی امروز هم به ترکیه و هم به عربستان و دیگر زباله دانهای تاریخ نفرین میفرستد.
در بی فرهنگی و خوی غیر انسانی کردها چی باید گفت؟ بازم میگم جنایات اردوغان ربطی به ترکه نداره. هنوز یادمون نرفته که پ ک ک های عوضی چند نفر از جوانان ترکیه رو شهید کردند
متاسفانه دوستان بدون اطلاع نظر میدهند لطفا سعی کنید در مورد هر چیزی منابع خبری مختلف و دیدگاهای متفاوت رو بررسی کنید.
قضیه پیچیده تر از این حرفاست، قضیه به ترکیه و کردها و ایران ربطی نداره قضیه تقابل روسیه و آمریکاست. در یک طرف آمریکا و متحدانش و در طرف دیگر روسیه و متحدانش قرار دارند. دوستان جواب بدهند آیا پ ک ک تفکرات کمونیستی و چپی ندارد؟ هدف از کمک نرساندن به موقع به کوبانی تحت فشار قرار دادن حزب مسلط بر آن منطقه و الزام انجام اصلاحات برای آن حزب است. پ ک ک با توجه به وابستگی به روسیه و به طبع آن ارمنستان خطری برای امنیت ترکیه محسوب می شود و این ربطی به دیگر کردها ندارد به گونه ای که توافقات اخیر ترکیه با بارزانی شاهدی بر این ادعاست.
دوستان کرد لطفا به این سوال بنده جواب بدهند:
1- از کدوم قتل عام کردها صحبت میکنید؟ زنان و کودکان و سالخوردگان مگر قبلا پناهنده نشده اند؟
2- دولت ترکیه فعلی چه جنایاتی در حق کردها انجام داده؟ (لازم به ذکر است که دولت های قبلی ترکیه به نوعی وابسته به آلمان و روسیه بوده اند و کشته شدن طرف های کرد و ترک درگیر صرفا در جهت منافع مالی کشورهای مربوطه بوده و ترکیه به تازگی به سختی توانسته تا به یک استقلال نسبی دست پیدا بکنه)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ببند دهنتو ترک ** وگرنه دهنتو مبندیم
به روژانو: چرا توهین میکنی؟ جواب صادق رو منطقی و مستدل بده. اگه به توهین کردنه که  .. .
به خانم روژانو: اونموقع که تروریستهای پ ک ک 40 هزار نفر مردم ترکیه رو ترور کردند و کشتند شما کجا بودی؟ اینا داستان نیست سرکار خانم  اینا واقعیته کردها مثل یک وصله ناجور در سرزمین ترکیه هستن
در پاسخ به آیدین و امید:
جنایات پ ک ک را به کردها تعمیم ندهیم.
در پاسخ به بقیه:
جنایات داعش را به ترکیه و ترک ها منسوب نکنید.
جناب صادق خان
مطمئنی که حالت خوبه؟؟؟ همه عالم دارن میگن دولت ترکیه حامی اصلی داعشه باز شما داری از ترکیه دفاع میکنی. ترکیه حامی اصلی جبهه النصره و داعشه
مرگ بر اردوغان و داوود اغول کثافت
همه ی دنیا خیلی چیزا میگه ... کو سند و مدرک به غیر از یه مشت توهمات؟
دوست عزیز گفتن ملاک نیست باید با منطق و دلیل صحبت کرد.

بله ترکیه از ارتش آزاد حمایت کرده و این رو هم اعلام کرده ولی اینکه گروههایی از ارتش آزاد جدا بشن و به داعش بپیوندند مسئولیتش با ترکیه نیست.
یه سوال داعش چه نفعی برای ترکیه داره؟
1- آیا همین داعش نبود که با وحشی گری هاش حمایت جهانی رو از ارتش آزاد دور کرد؟
2- داعش گروهی هستش که اگه به پیروزی برسه در واقع بخشهایی از عراق و سوریه رو متلاشی و تجزیه میکنه و مطمئن باش دوست عزیز تجزیه ی عراق و سوریه هیچکدام به نفع ترکیه نیستش.
3- نا امنی در مرزهای عراق و سوریه نه از لحاظ امنیتی و نه از لحاظ اقتصادی به نفع ترکیه نیستش و یکی از دلایلی که موجب میشه ترکیه خودش رو درگیر نکنه و یا مداخله مستقیم خودش رو مشروط به مداخله ی مستقیم غرب بکنه همینه. چون وارد شدن ترکیه به جنگ به منزله ی فرار و کاهش سرمایه گذاریهای خارجی خواهد بود.
4- اشتباه ترکیه در این بود که گمان میکرد هدف غرب براندازی اسد هستش حال آنکه غرب از همان ابتدا با هدف ایجاد آشوب و درگیری در منطقه وارد این جریان شد.
5- بخش عظیمی از صادرات ترکیه به عراق و سوریه بوده و بحران ایجاد شده و به ویژه داعش تاثیر زیادی در کاهش صادرات ترکیه داشته تا جایی که در این اواخر حتی تریلیهای ترکیه برای رفتن به عراق بدلایل امنیتی مجبور میشدند ابتدا از ایران عبور بکنند.
۰۹ آبان ۹۳ ، ۰۹:۱۲ په رورده ی کوردم ایلام خاکمه خاکی گه یشت کوردان دلی پاکمه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
جناب ایدین که چپ و راست سنگ ترکیه  رو  به  سینه  میزنی  قبل  اینکه  دهنتو  بی موقع  باز  کنی برو  یکم  در  مورد  وقایع  تاریخی مطالعه  کن..این  ترکیه که  دم  از  پشتیبانیش  میزنی استقلالشو  مدیون  کوردها که با فریب  کوردها  توسط  اتاترک فاشیست  به  دست  اومده..جناب امید  شما  هم  تشریف ببرین  مطالعه کنید و بعد  بیاین  اظهار نظر کنید..در امنیت  و  رفاه  هیچ ملتی  دست به  چنین  اقداماتی  نمیزنه حتی پ پ ک..بدون  دلیل  هیچ  کسی اسلحه  دستش  نمیگیره  حتما  حقی  ازش  سلب  و  یا  ضایع شده  که  مجبور  به چنین اقداماتی  شده..کوردها تهنا  ملتی هستن  که طی ننگنامه سایکس به چهار پارچه  * ***  **** ****  ******* تقسیم شدن  توسط  انگلیسیها  به  خاطر منافع و ضرب شستی که  از کوردها  چشیده  بودن..جا  داره به  مناطق  کورد نشین سفر کنی  و وضعیت  رو  بسنجی..اکثر کوردها  در حال مهاجرت  به  شهرهای بزرگ و حتی کشورهای دیگه هستن برای دست یافتن به حقوق  اولیشون  از زندگی..هر روز کوردها  قربانی مین و.......جنگهای  منطقه به  کوردها  تحمیل  میشه و  در اخر بیشترین  اسیبو مناطق کورد نشین  میبینن.کوردها  فقط بمب  هسته ای  روشون  امتحان  نشده ولی  با  بقیه اشنایی دیرینه  دارن..برو  بخونید ببینید انفال چیه..شیمیایی حلبچه  و غیره..حوادث  درسیم  و دوران  معاصر و حال حاضر کوردها...جرمشون  چیه  کورد بودن؟؟؟؟مگه یه  کورد با  بقیه  مردم  چه  فرقی  داره  که  در حقش  ظلم  بشه...
خوبه که حداقل اقا صادق به حمایت ترکیه از تروریستهای ارتش آزاد اعتراف کرد. والا ترکیه تو روز روشن از داعش داره حمایت میکنه و شما میگد نه!!!!! تو همین محله فاتیح استانبول اونها دفتر دارن و دارن برخی از ساده لوح های ترک رو فریب میدند. تو شانلی اورفا هم همینطوره و باز شما میگید انشالله که گربه است. دیگه از این روشنتر چی هست ؟
در پاسخ به معصومه:
ارتش آزاد تروریست نیست اینو هیچ کشوری به صورت علنی ادعا نمیکنه چون اونا اقدام تروریستی انجام نمیدن حتی تعدادی از نیروهاش هم در وقایع کوبانی در حال جنگ با داعش بودن...در ضمن در وقایع گذشته هم تنها نیرویی که بیشترین درگیری ها رو با داعش داشته ارتش آزاد بوده نه ارتش سوریه.
بنده اخبار ترکیه رو از نزدیک دنبال میکنم از همون روزهای اولش که آوازه ی داعش در این حد و اندازه نبود آنکارا داعش رو یک گروه تروریستی نامیده و بشار اسد رو به همکاری با داعش محکوم میکرد و هدفش رو نابودی ارتش آزاد میدونست.
تو کدوم محله اونا دفتر دارن؟ شما اینو یجوری میگین انگار تو همون محله تشریف دارین!!!
البته اینو بگم اکثریت مردم ترکیه در حال حاضر داعش رو دشمن خودشون نمیدونن و یه جورایی هم دوست دارن داعش و پ ک ک با درگیری با هم همدیگرو نابود بکنن.
همون بهتر سگ و گرگ بیفتن جون هم. مگه این پژاک وپ ک کای کثافت کم جوون این مملکت رو کشتن مگه خودشون کم بچه کشتن بیگناه سر بریدن این کثافتها ی خیانتکار از داعش بدترن اگه ما اهالی ارومیه  ونقده حقشونو کف دستشون نذاشته بودیم اینجا رو هم عین عراق میکردن 

مث اینکه آقا صادق نویسنده مطالب ترکیه آنلاین هست و خودشو جای یک کاربر جا زده. اینجوری که ایشون از ترکیه حق به جانب طرفداری میکنه که تابلو هستش که خبرهای ترکیه آنلاین رو خودش داره مینویسه
پاسخ:
سلام به سر کار خانم روناک
آقا صادق نویسنده خبرها و مطالب ترکیه آنلاین نیست بلکه یکی از خواننده های مطالب هستند که حضورشان باعث افتخار است. نظرات ایشون و  کردهای عزیز برای بنده محترم است.
قابل توجه آقا صادق
این خبر رو تابناک به نقل از دانشگاه کلمبیا منتشر کرده

اسنادی درباره نحوه حمایت دولت ترکیه از داعش (بخش نخست)
در ابتدا از ادمین بابت جواب ارائه شده و نظر لطفشان تشکر میکنم

در پاسخ به خانم روناک: بنده هیچ گونه ارتباطی با نویسندگان ترکیه آنلاین ندارم و مثل شما یکی از خوانندگان مطالب هستم.

اسناد مربوطه رو دیدم که به نظرم همون ادعاهای تکراری بود. ببینید تو ترکیه چندتا روزنامه هستن که برای براندازی حکومت از هیچ کاری دریغ نمیکنن که عبارتند از: جمهوریت، رادیکال، سوزجو، طرف و زمان. در زمان حال میتونم بگم حداقل 75% مردم ترکیه اصلا سمت این روزنامه ها هم نمیرن چون دروغگویی هاشون چندین و چند بار اثبات شده و این روزنامه ها مخاطبشون صرفا 25% و شاید کمتر مخالف افراطی هستش.

در میان روزنامه های خارجی هم میشه روزنامه های اشپیگل، واشنگتن پست و نیویورک تایمز را نام برد (البته این روزنامه ها خودشون تحت یک سری لابی های سیاسی و نژادی هستن) که از اول با اردوغان مشکل دارند و در جریان کودتای 17 و 25 دسامبر سال گذشته و همچنین در جریان پارک گزی از هیچ خبر مخربی علیه دولت ترکیه دریغ نکردند.

حالا برسیم به اتهام ها

من فقط نظرم رو برای اتهام اول میدم، فرصت برای بررسی همه ی اتهام ها وجود نداره.

اتهام نخست: ترکیه برای داعش تجهیزات نظامی فراهم می‌کند.
دلایل:
1- یک فرمانده داعش اینجوری به واشنگتن پست گفته...(یک فرمانده داعش هم که نخواسته نامش فاش بشه به من گفته که کاتالانیا بهشون تجهیزات رسونده :) این دلیل واقعا خنده داره اصلا چه دلیلی داره این کارو بکنه)
2 و 3- هردوش یکیه (اگر خاطرتون باشه در سال گذشته که گروه موسوم به جماعت گولن میخواست کودتا بکنه یکی از کارهاشون همین بود که چند تریلی که ادعا میشد کمکهای انسان دوستانه برای ترکمن ها به آن سوی مرز میبرند را در مرز سوریه توقیف و مورد بازرسی قرار دادند ولی علیرغم اینکه این گروه با خودش دوربین همراه داشت و برخی از رسانه های خودی را نیز برای پخش زنده در جریان گذاشته بودند هیچ ویدیویی از مواد مورد حمل ارائه نشد چون اسلحه ای در کار نبود و در واقع یکی از دلایل شکست کودتا همین عامل بود و این ادعا کاملا بی اساسه)
4 و 5- فایل های صوتی (بنده خودم این فایل های صوتی رو شنیدم. در فایل صوتی نام برده شده برخی از مسئولین ترکیه در یک جلسه ی محرمانه دارن بررسی میکنن که برای جلوگیری و یا در صورت حمله ی داعش به مقبره سلیمان شاه و محافظانش چه کارهایی باید انجام بشه که در هاکان فیدان پیشنهاد میده که میتونه چند نفر را اون ور مرز بفرسته تا به خاک ترکیه شلیک بکنن و به این بهونه ترکیه وارد خاک سوریه شده و نیروی نظامی به این مقبره بفرسته و در همین فایل دوباره داوداغلو با این پیشنهاد مخالفت میکنه - اصلا این دلیل نیست ضد دلیله اینکه مقامات ترکیه بشینن و عواقب حمله ی داعش به مقبره سلیمان شاه رو بررسی کنن خودش ناقض ارتباط ترکیه با داعشه)
در ضمن دوست عزیز مقامات ترکیه طی چند سال اخیر توسط جماعت گولن شنود شده و قبل از انتخابات این گروه هر چی داشت رو کرد (فساد مالی برخی از اطرفیان اردوغان) و مطمئن باشید اگر سند و مدرکی برای این موضوع هم داشتند آن را هم رو می کردند.
متاسفانه تعصب های زبانی باعث شده که واقعیت ها رو هر کس به نفع خودش تفسیر کنه. بابا ملاک نه کورده نه ترک بلکه ملاک عدل و داد و جوانمردی و غیرت هستش که تنها در اسلام خلاصه میشه. حالا هر گروهی که برعلیه اسلام واقعی نه اسلام امریکایی شمشیر کشید و مردم را آواره و دست به کشتار زد مورد لعن خداوند هستش. داعش و گروهک های تکفیری دیگه که تکلیفشون مشخصه ولی حالا هر گروه یا کشوری به اینا کمک کرد یا در راستای اهداف آنان حرکت مفسده حالا میخواد ترک باشه یا کورد. اگر محوریت اسلام باشه ترک و کورد و فارس و عرب مقدس نخواهند شد بلکه انسانیت هستش که محبوبیت دارد. حالا شما هی ترک و کورد رو بکنید لباس عثمان و اختلاف فرقه ای را دامن بزنید!!!
خط رهبری و ولایت امام زمان(عج) دغدغه همه ما باید باشه
آرام باشید .
خداوند آگاه است.
مرگ بر دولت ترکیه خاک بر سر اردوغان کنن 
مرگ بر دولت ترکیه خاک بر سر اردوغان کنن 
مرگ بر دولت ترکیه خاک بر سر اردوغان کنن 
در جواب امید:
سیروان هستم از ایلام.
آقای امید شما بهتره اول تاریخ رو بخونی و در موذ مسایلی که نمیدونی نظر ندی.شما به کوردها گفتی وصله ناجور و اینکه در سرزمین ترکیه هستن.در جواب شما باید بگم که تمدنی که کوردها دارن شاید ترکها نداشته باشن.مثال میزنم،ساسانی ها کورد بودن و در دربارشون کوردی صحبت کردن اما زبان رسمیشون فارسی بوده.(دلیل اینکه زبان رسمی ساسانی ها فارسی بوده پایبندی و شرف و وفای به پیمان برادری میان کورد و فارس بوده).
در مورد پ ک ک باید بگم که اگر ترکیه در سالهای گذشته وحتی زمان دولت عثمانی با کشتار و طلم و جنایت نمیخواست صدای مردم کورد رو خاموش کنه هیچوقت پ ک ک دست به اسلحه نمیبرد.و برای جلوگیری از نسل کشی بیشتر کوردها به دست ترکیه پ ک ک بوجود اومد.البته جنایت و نسل کشی ترکیه فقط علیه کوردها نبوده.و مثالش جنایت علیه ارامنه بود که دولت‌های متحد بریتانیا، فرانسه و روسیه مشترکاً موضوعی را مطرح کردن که برای اولین بار در آن در مورد جنایات علیه بشریت سخن گفته شده بود.و به دولت عثمانی اعلام کردن که آنها شخصاً عهده دار مسئولیت این جنایت می‌باشند.که شامل تمام اعضا دولت عثمانی بعلاوه آنهایی که پیشکاری بزرگان برای برپایی این کشتار را انجام می‌دادند، هستند.
آخرین جنایات ترکیه هم همین سال 2014 بود که تطاهرات مردم کورد رو به خاک و خون کشید که میتونی با یک سرچ از گوگل فیلمهاشو هم ببینی.دوستان خودتون قضاوت کنید که آیا ترکیه جنایتکار هست یا نه.
درمورد سزمین ترکیه هم باید بگم که ترکها هیچگونه حقی مبنی بر اینکه بگن جاههایی که کوردهای ترکیه زندگی میکنن مال ترکهاس نمیتونن داشته باشن،چون کوردستان ترکیه در زمان شاه اسماعیل صفوی و در جنگ چالدران در سال 1514به همراه کوردستان عراق و سوریه به دست عثمانی افتاد.ترکیه میتونه بگه الان بر کوردستان ترکیه تسلط داره اما نمیتونه ادعا کنه که کوردستان ترکیه سرزمین ترکها یا اینجور چیزیه.
اینو هم باید بگم که من نمیگم که مردم ترک زبان انسان های ظالم و
در جنایتکاری هستن.من میگم دولت ترکیه دولتی فاسد و جنایتکاره که با استفاده از رسانه و دروغ و سو استفاده ار حس وطن پرستی متاسفانه عده ای از مردم ترک زبان رو هم با خودش همراه کرده.
دوستان خواهش میکنم که از روی تعصب جواب ندین بلکه از روی دانش و انسانیت جواب بدین.
در آخر هم باید بگم که من کورد هستم و به کورد بودنم افتخار میکنم و از اینکه نام کورد رو با خودم دارم خدای بزرگ را سپاسگذار و شاکر هستم.امیدوارم زمانی برسه که همه با هم به همه عشق بورزیم و همدیگه رو دوست داشته باشیم.
سیروان ایلامی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">