ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

50 تن زخمی و 140 نفر بازداشتی در درگیریهای استانبول + عکس

سه شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: درگیریهای خشونت بار روز جهانی کارگر در استانبول ترکیه بیش از 50 زخمی به جا گذاشت و نزدیک به 140 نفر نفر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا ، هزاران پلیس از صبح امروز پنجشنبه با استقرار در خیابان های منتهی به میدان تقسیم استانبول و با شلیک گاز اشک آور از ورود راهپیمایان روز کارگر به میدان تقسیم جلوگیری کردند که موجب بروز درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان شد.

در این درگیریهای بیش از 50 تن زخمی شدند که شماری از آنان نیز ماموران پلیس می باشند.

خبرگزاری دوغان ترکیه در ساعت مخابره این خبر از دستگیری 138 تن از تظاهرکنندگان خبر داد.

اولین گروه از تظاهرکنندگان که از طریق میدان بشیکتاش قصد ورود به میدان را داشتند صبح امروز با مداخله پلیس رو به رو شد و نیروهای پلیس با شلیک گاز اشک آور و با استفاده از ماشینهای آبپاش آنان را متفرق کردند.

در اثر نشست گاز فلفل که پلیس استانبول برای متفرق کردن تظاهرکنندگان شلیک کرد چندین کودک مصدوم و شمار زیادی از ساکنین منطقه بشیکتاش منازل خود را ترک کردند.

در اثر استفاده بی رویه پلیس از گاز فلفل چندین کودک و نوجوان که در منزل خود بودند مصدوم و توسط اولیا خود و با کمک نیروهای پلیس از منطقه دور شدند و چندین خانواده خانه های خود در مناطق بشیکتاش و بارباروس را ترک کردند.

1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü


به رغم اعلام دولت ترکیه مبنی بر اینکه به هیچ وجه امروز اجازه برگزاری مراسم ˈروز جهانی کارگرˈ در میدان تقسیم استانبول داده نخواهد شد ؛ اعضای سندیکاهای کارگری و نهادهای غیر دولتی تلاش کردند که در میدان تقسیم تجمع کنند.

شماری از تظاهر کنندگان که به ممنوعیت برگزاری مراسم روز کارگر در استانبول اعتراض کرده و علیه دولت شعار می دادند دستگیر شدند.

در مناطق ˈاوک میدانیˈ، شیشلی و شاهراه ˈای 5 ˈاستانبول نیز تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند.


1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü
۹۷/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">