ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

«بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه گفت: افزون بر 40 هزار نفر در پی کودتای نافرجام 15 جولای (25 تیرماه گذشته) در این کشور دستگیر و 79 هزار و 900 کارمند دولت اخراج شده اند.



به گزارش ایرنا، وی چهارشنبه شب در گفت و گو با تلویزیون دولتی ترکیه که به طور زنده از شبکه خبر تی.آر.تی پخش شد، افزود: در شب کودتای نافرجام تا بامداد 240 نفر از شهروندان، نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه کشته، 36 تن از شورشیان به هلاکت رسیده و بیش از 40 هزار نفر دستگیر شدند که 20 هزار و 355 نفر از آنها بازداشت و روانه زندان شده اند.
او گفت: در راستای پاکسازی عناصر گروه تروریستی 'فتو' و منابع مالی و شرکتهای وابسته به این گروه، افزون بر چهار هزار موسسه، شرکت، نهاد مدنی، دانشگاه، بیمارستان، مدرسه، شبکه های رادیو، تلویزیون، روزنامه و مجله تعطیل شده است.
به گفته یلدریم؛ از بین این موسسات، 15 دانشگاه وقفی، 19 سندیکاری کارگری، دهها شبکه تلویزیونی و رادیویی، 35 بیمارستان، 1061 موسسه آموزشی و یک هزار و 125 انجمن منحل شده است.
نخست وزیر ترکیه شب گذشته نیز در گفت وگو با نمایندگان رسانه های مهم ترکیه، در خصوص عملیات پاکسازی گسترده در دستگاههای دولتی به دنبال کودتای نافرجام گفت: ما تلاش می کنیم حساب کسانی را که با عزم و اراده خود در کودتای نافرجام «فتو» مشارکت کرده اند را با حساب کسانی که به نوعی مجبور و یا در ارتباط ضعیفی با این سازمان تروریستی بوده اند را جدا کنیم.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">