ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: حمله عناصر مسلح پ.ک.ک با یک دستگاه کامیون حامل صدها کیلوگرم مواد منفجره به مرکز پلیس در مرکز شهر وان در نزدیکی مرز ایران، سه کشته و 71 زخمی بر جا گذاشت.


به گزارش ایرنا، این حمله در اولین ساعات بامداد امروز / پنجشنبه/ رخ داد.
در یک هفته اخیر این ششمین حمله با کامیون حامل مواد منفجره در مناطق کُردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه است که بیش از 10 کشته و دهها زخمی برجای گذاشته است.
شبکه های تلویزیونی ترکیه فیلمی را از یک سالن عروسی در مقابل ساختمان پلیس پخش کردند که لحظه انفجار بمب در مقابل این ساختمان را نشان می دهد. در این انفجار شمار زیادی از مردم شرکت کننده در جشن عروسی نیز زخمی شدند.
ظاهر سوغاندا رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه (آک) در استان وان، به دنبال بازدید از محل انفجار به خبرنگاران گفت: در حمله بامداد امروز، سه تن از نیروهای پلیس کشته و 71 نفر نیز زخمی شده اند که 17 تن از آنها پلیس می باشند.
وی حال سه تن از مصدومین را بسیار وخیم خواند و گفت: مداوای زخمی ها در بیمارستان ها ادامه دارد.
سوغاندا با اشاره به موانع فیزیکی که در اطراف ساختمان پلیس ایجاد شده، گفت: تروریست ها پیش از رسیدن به مقابل ساختمان در 40 متری و با برخورد به موانع فیزیکی کامیون را منفجر کرده اند که این موجب کاهش تلفات نیروهای پلیس شده است.
پلیس وان به دنبال این انفجار عملیات گسترده ای را در سطح شهر برای شناسایی احتمالی عوامل تروریستی شروع کرده است.
پ.ک.ک بعد از یک وقفه کوتاه در روزهای نا آرام کودتای نافرجام، بر شدت حملات خود در مناطق کردنشین این کشور علیه نیروهای دولتی افزوده است. شیوه حمله با کامیون های حامل صدها کیلوگرم مواد منفجره، دور تازه ای از حملات پ.ک.ک در شهرهای کردنشین است.
این حملات که به غیرنظامیان و شهروندان نیز آسیب جدی می رساند، با واکنش های گسترده مردم و نهادهای مدنی روبه رو شده است.
حزب دمکراتیک خلق ها که از سوی دولت آنکارا به همکاری و همدستی با پ.ک.ک متهم است، انفجارات اخیر در شهرهای دیاربکر و ماردین را به شدت محکوم کرده است.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">