ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

گولن از پیروان خود خواست متحد شوند

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۰۸ ق.ظ
فتح الله گولن در پیامی از پیروان خود خواسته است خارج از ترکیه نیز متحد باشند و به فعالیت های خود در چارچوب جنبش خدمت ادامه دهند.


به گزارش کردپرس به نقل از روزنامۀ حریت، فتح الله گولن واعظ اسلامی ساکن آمریکا که در تبعید خود خواسته در ایالت پنسیلوانیا به سر می برد، از پیروان خود که از ترکیه خارج شده اند خواست در کشورهایی که سکونت گزیده اند با هم متحد شوند.
وی از پیروان جنبش خواسته است به فعالیت های خود در چارچوب جنبش پراکندۀ خدمت ادامه دهند.
براساس گزارشی که آژانس اطلاعات ملی ترکیه (میت) منتشر کرد، گولن در پیامی به پیروان خود گفته است: «زیر سقف جنبش خدمت متحد شوید. در هر کشوری که هستید با جنبش خدمت در تماس باشید. از واژه های فرار کردن و گریختن استفاده نکنید. به جای این دو واژه بگویید به خاطر فشار و ظلمی که در ترکیه وجود دارد در هجرت به سر می برید.»
پس از کودتای نافرجام 15 جولای که گفته می شود توسط سازمان تروریستی گولنیست (FETO) برنامه ریزی شده بود، گولنیست های بسیاری از ترکیه خارج شده اند.
گولن از پیروان خود خواسته است خانواده هایشان را نیز با خود از ترکیه خارج کنند تا بتوانند به فعالیت های خود در تبعید ادامه دهند. علاوه بر این، گفته می شود گولن پیروان خود را دربارۀ اینکه چگونه باید از کشوری به کشور دیگر بروند راهنمایی کرده و به آنها توصیه کرده است در کشورهایی که با ترکیه روابط دوستانه دارند اقامت نکنند.
بر اساس گزارش میت، کشورهای آلبانی، قرقیزستان، مقدونیه، بوسنی و هرزگوین، بلژیک، هلند، آلمان، کانادا، ایالات متحده، آفریقای جنوبی و مصر از جمله کشورهایی هستند که گولن برای اقامت به پیروان خود توصیه کرده است.

پایان پیام/


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">