ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

شرط فتح الله گولن برای بازگشت به ترکیه

سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸ ق.ظ
رهبر جماعت گولن بازگشتش به ترکیه را مشروط به تشکیل کمیته ای بین المللی برای بررسی کودتای ترکیه کرد.



به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه جمهوریت، بعد از کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه توسط برخی جریان های نظامی در داخل ارتش این کشور، ترکیه خواهان استرداد فتح الله گولن، رهبر جماعت گولن از آمریکا شده و این مطالبه را بارها مطرح کرده است. در همین راستا، فتح الله گولن که در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد در نامه ای که به روزنامه Le Monde فرانسه نوشته است شرط خود برای بازگشت به ترکیه را عنوان کرده است.
در این نامه آمده است: «برای حکومت ترکیه یک پیام آشکار دارم و این کشور را دعوت به همکاری می کنم، یک کمیته بین المللی برای بررسی و تحقیق کودتای 15 جولای تشکیل شده و اگر تنها 1 اتهام از 10 اتهامی که به بنده وارد شده توسط این کمیته تایید و اثبات شود، قسم می خورم با پای خودم به ترکیه خواهم رفت. بنده بی گناه هستم»
در ادامه این نامه فتح الله گولن با نامگذاری عملیات های بعد از کودتای نافرجام در ترکیه تحت عنوان «تله ساحر» افزوده است: «بعد از 15 جولای صدها هزار تن قربانی این تله ساحر شده اند. در ترکیه یک درام حقیقی در حال رخ دادن است. نزدیک به 90 هزار تن کار خود را از دست داده اند. به کار 21 هزار دانشگاهی پایان داده شده است و این ها هیچ تفاوتی با اتفاقاتی که قبل از قتل عام ها در تاریخ اروپا رخ داده است ندارد».

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">