ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: فرودگاه سوم استانبول، به‌عنوان بزرگترین پروژه صنعت حمل و نقل هوایی جهان با ظرفیت پذیرش سالیانه 150 میلیون مسافر در سال 2018 به بهره برداری خواهد رسید.


تیمل کوتیل، مدیرعامل شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز»  در یک گفتگوی اختصاصی ویژه با خبرگزاری آناتولی "فرودگاه در دست احداث استانبول را بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاهی جهان و همچنین مهمترین دستاورد کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به دی8" دانست.

وی با اشاره رتبه اول ترکیش ایرلانز در سال 2015 در اروپا و چهارم در دنیا گفت: با افتتاح این فرودگاه جدید، شاهد سیل عظیمی از مسافران خواهیم بود و مسافران آسیایی نیز از طریق آن به اروپا ترانزیت اروپایی استفاده خواهند کرد.

کوتیل همچنین از امضای قرارداد میان گروه شرکتهای مجری پروژه فرودگاه (IGA) و شش بانک ترکی جهت دریافت مبلغ 5.1 میلیارد دلار اعتبار خبر داد. این فرودگاه در شمال غرب استانبول و در بخش اروپایی ترکیه در حال ساخت است.



مدیر ترکیش ایرلاینز در مورد همکاری این شرکت هواپیمایی با کشورهای عضو دی 8 اظهار داشت: "خطوط هوایی ترکیه، پروازهای مستقیم  به طور روزانه به تمام کشورهای دی هشت انجام می دهد. درماه مارس گذشته پرواز مستقیم به ابوجا پایتخت نیجریه نیز آغازشد. در حال حاضر در 20 مقصد در کشورهای این گروه پرواز مستقیم داریم واین به اقتصاد ترکیه کمک کرده است".

وی افزود: "این شرکت روزانه به هفت شهردر ایران، سه شهر در نیجریه پروازهای مستقیم دارد. ما همچنین توافقنامه ای را با شرکت «ایران ایر» امضا کرده ایم".

کوتیل با اشاره به اجلاس گروه دی8 در سال 2008 در آنکارا افزود: "ترکیه آماده میزبانی کشورهای عضو این گروه؛ شامل ترکیه، ایران، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه در سال 2016 نیز می‌باشد. ترکیش ایرلاینز، مسئولیت حمل و نقل رهبران این کشورها  آن را برعهده گرفته است".

گروه دی8 در ژوئن 1997 به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان، رهبر فقید حزب رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه به منظور تقویت روابط اقتصادی وهمکاریهای کشورهای مذکور تاسیس شد. این هشت کشور دارای یک میلیارد جمعیت و بازاری به ارزش یک تریلیون دلار است. در سپتامبر 2007 تفاهمنامه ای در زمینه همکاری در بخش هواپیمایی نیز توسط کشورهای دی 8 امضا شد.
پایان پیام/

بزرگترین فرودگاه جهان در حال ساخت + تصاویر

نظرات  (۱)

۲۶ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۲۳ القدس لنا، والحق لنا، النصر لنا
مدیریت اقتصاد یعنی این 
دستاورد یک دولت اسلامی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">