ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: پلیس ترکیه برای دستگیری افراد مرتبط با فتح‌الله گولن و کودتا به ۳ دادسرا در شهر استانبول حمله و بیش از صد نفر را بازداشت کرد.



به گزارش خبرگزاری فارس، دولت ترکیه در راستای اقدامات پساکودتا، روز دوشنبه دستور حمله به دادسراهای شهر استانبول را صادر کرده و تعداد زیادی از کارکنان حقوقی را بازداشت کرد.

پلیس ترکیه امروز به سه دادسرا در استانبول حمله کرده و در مجموع 173 کارمند و حقوقدان را به دلیل ارتباط داشتن با کودتا و سازمان تروریستی «فتح‌الله گولن» دستگیر کرد.

همچنین ورود و خروج به یکی از دادسراهای این شهر مسدود شده است.

گولن، اپوزیسیون دولت ترکیه که اکنون در تبعید خودخواسته‌ای در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد، به طراحی کودتا و اقدام علیه دموکراسی و قانون اساسی ترکیه محکوم شده است.

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه روز شنبه اعلام کرده بود تا کنون بیش از 81 هزار نفر به دلیل ارتباط داشتن با کودتاگران و سازمان تروریستی «فتح‌الله گولن» از شغل‌های دولتی اخراج شده‌اند. همچنین حدود 35 هزار نفر نیز بازداشت شدند که از این تعداد حدود 11500 نفر آزاد شده و 5500 نفر نیز هنوز بازداشت هستند. بیش از 17 هزار نفر نیز محکوم شده و رسما دستگیر شدند.

مقامات ترکیه از زمان کودتا بارها از آمریکا خواسته‌اند تا گولن را به آنها استرداد دهد اما آمریکایی‌ها می‌گویند فقط در صورت ارائه اسناد و مدارک معتبر، امکان استرداد گولن آنهم بعد از بررسی این اسناد وجود دارد.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">