ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اداره کل مخابرات و ارتباطات ترکیه منحل شد

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۲۹ ب.ظ
نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت آنکارا روز دوشنبه به دنبال نشست هیات دولت، اعلام کرد، اداره کل مخابرات و ارتباطات ترکیه منحل شد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور، به دنبال کودتای نافرجام، این اداره را لانه شیطان خوانده و گفته بود این اداره را به کلی با ساختمان و تشکیلات آن از بین خواهد برد.


به گزارش ایرنا، هیات وزیران ترکیه امروز برای پنجمین بار در سال جاری میلادی به ریاست اردوغان در نهاد ریاست جمهوری ترکیه تشکیل جلسه داد. در این جلسه به طور استثنایی ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش و حاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) نیز شرکت کردند.
کورتولموش بعد از جلسه طولانی هیات دولت، به خبرنگاران گفت: اداره کل مخابرات و ارتباطات با کلیه امکانات و پرسنل خود به سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ترکیه منتقل شده است.
به دنبال عملیات ارتشا و فساد 25 – 17 دسامبر سال 2013 میلادی، دستگیری بیش از 80 تن از مقامات و کارآفرینان سرشناس ترکیه، دولت آنکارا، این اقدام را که با هماهنگی گسترده نیروهای امنیتی و قوه قضائیه ترکیه صورت گرفته بود، توطئه ای برای سیاه نمایی و براندازی حزب حاکم ارزیابی کرده و عملیات گسترده ای را برای پاکسازی عناصر گروه گولن در درون دستگاه دولتی شروع کرده بود.
در سه سال گذشته روشن شد که گروه گولن اداره کل مخابرات و ارتباطات ترکیه را به کلی در کنترل خود گرفته و از طریق امکانات فنی گسترده این اداره مکالمات تلفنی و ارتباطات الکترونیکی مقامات دولتی را شنود و ضبط کرده و با طرح ریزی عملیات مختلف، دسیسه چینی مخالفان خود به ویژه افراد کلیدی در درون دستگاههای دولتی اعم از ارتش، قوه قضائیه، نیروهای امنیتی، وزارت خانه ها را از طرق مختلف از جمله محکوم کردن در دادگاهها، برکنار کرده اند.
دولت آنکارا با پاکسازی گسترده در دستگاههای دولتی، اکنون راه بازگشت و اعاده اعتبار فرماندهان ارتش، مقامات امنیتی، کارمندان دولت و مقامات قضایی را که به علت شناسایی طرح های گروه گولن برای تشکیل ساختار موازی در دولت، از کار برکنار شده و ماهها و حتی سالها در زندان ها به سر برده اند، فراهم کرده است.
دولت آنکارا گروه گولن را با تشکیل سازمان تروریستی (فتو) عامل اصلی کودتای نافرجام 15 جولای گذشته معرفی کرده است.
اردوغان به دنبال کودتای نافرجام، اداره کل مخابرات و ارتباطات را لانه شیطان قلمداد کرده و گفته است حتی ساختمان این اداره کل را نیز در هم می کوبند.
پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">