ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تشکر ویژه وزیر خارجه ترکیه از دکتر ظریف

جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ
مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با محمد جواد ظریف ، ضمن ستایش از مواضع تهران در حمایت از دولت ترکیه گفت وزیر امور خارجه ایران از همان لحظات اول کودتا بارها با تماس تلفنی حمایت خود را از دولت و ملت ترکیه در قبال کودتاچیان ابراز کرد.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از ایرنا ، وزیر خارجه ترکیه گفت: ایشان در همان لحظات اول کودتا وزمانی که هیچ گونه تصویر روشنی از شرایط نبود٬ بارها با تماس تلفنی حمایت خود را از دولت وملت ترکیه درمقابل کودتاچیان ابراز نمود ومن از ایشان که به ترکیه سفر کرده اند ٬تشکرمی کنم .
ظریف برای دیداری یک روزه با مقام های ترکیه در راس هیاتی بلند پایه به آنکارا سفر کرده است .
بررسی روند تحولات وهمکاری های دوجانبه و مرور مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله محور های مهم گفت و گوی ظریف با مقام های ترکیه است .
محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در بدو ورود به آنکار ٬ روابط ایران و ترکیه را خوب و مهم توصیف کرد و با تاکید بر لزوم رایزنی بین کشورهای منطقه، ایران، ترکیه و روسیه را بازیگران مهم منطقه خواند.
ظریف امروز با حضور در نهاد ریاست جمهوری، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار می کند.
وزیر خارجه کشورمان به هنگام ورود به آنکارا گفت: جمهوری اسلامی نه در روز اول بلکه در ساعت اول ٬اقدام کودتاگران را در ترکیه محکوم کرد. به این دلیل که ما اعتقاد داریم کودتا در منطقه ما هیچ جایی ندارد و رای مردم و خواست مردم را نمی شود با اقدامات یک گروه نظامی سرکوب کرد.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">