ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

غرق شدن 3 ایرانی در ترکیه

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸ ب.ظ
ترکیه آنلاین: سعید مطلق کنسول جمهوری اسلامی ایران در آنکارا اعلام کرد، اجساد سه ایرانی که به علت غرق شدن در آب، جان سپردند با هماهنگی های کنسولی به ایران منتقل و یا در حال انتقال می باشند.


به گزارش ایرنا، طی هفته گذشته شاهد سه مورد فوت ایرانیان در ترکیه بودیم. جسد یک ایرانی در رودخانه قیزیل ایرماق در 70 کیلومتری شرق آنکارا کشف شد.

جسد این ایرانی از سوی عده ای که برای استراحت به کنار رودخانه آمده بودند، کشف و به ژاندارمری محل اطلاع داده شد. گفته می شود این ایرانی اوایل هفته گذشته برای نجات دوست خود که به رودخانه افتاده بود، وارد آب می شود و در جریان آب ناپدید می شود.

جسد یک ایرانی دیگر نیز در سد چوروم واقع در 250 کیلومتری شمالشرق آنکارا پیدا شد. گفته می شود جسد متعلق به یک ایرانی پناهجو بوده است. همچنین یک ایرانی زندانی نیز در شهر اسکندرون ترکیه براثر سکته قلبی در بیمارستان جان سپرد.

سعید مطلق کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا دراین باره به ایرنا، گفت: طبق اطلاعاتی که در هفته گذشته به سفارت جمهوری اسلامی ایران داده شده، سه ایرانی در ترکیه جان سپرده اند که دو نفر از آنها به علت غرق شدگی در آب و دیگری به خاطر ایست قلبی بوده است.

وی گفت: بر اساس خبر واصله یک ایرانی که در زندان اسکندرون در زندان بسر می برد، دچار حمله قلبی می شود که بعداز انتقال به بیمارستان با ایست قلبی روبرو شده و جان می سپارد. وی گفت: در هر سه مورد همکاران با خانواده های فوت شده ها در ایران تماس گرفته و ضمن انجام امور حقوقی، نسبت به انتقال آنها به ایران اقدام شده است.

کنسول سفارت ایران در آنکارا در پاسخ به اینکه رویه کار در چنین مواردی چیست و شهروندان ایرانی که به ترکیه سفر می کنند، چه مواردی را رعایت کنند؟ گفت: ترکیه همسایه ایران است و با توجه به نزدیکی جغرافیایی و فشردگی رفت و آمدهای شهروندان کشورمان به ترکیه، هر از گاهی باچنین موارد ناخواسته ای روبرو می شویم. مواردی مانند سوانح رانندگی و مرگ های طبیعی.

وی گفت: نه تنها رفت و آمد گردشگران ایرانی به ترکیه، بلکه شمار قابل توجهی نیز دانشجوی ایرانی در ترکیه شاغل به تحصیل و تعدادی نیز دارای اقامت کاری و موارد دیگر در ترکیه حضور دارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">