ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

در حالی که روسای احزاب عدالت و توسعه، حرکت ملی و جمهوری خلق در همایش امروز استانبول شرکت کرده بودند اما صلاح الدین دمیرتاش ( رئیس حزب کردی دموکراسی خلق و چهره محبوب کردهای ترکیه) غایب بزرگ همایش امروز بود.



به گزارش ترکیه آنلاین بعد از آن که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک برنامه زنده تلویزیونی از روسای 3 حزب عدالت و توسعه، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و حزب حرکت ملی ترکیه تحت عنوان احزاب حاضر در پارلمان ترکیه دعوت به عمل آورد تا در میتینگ بزرگ استانبول شرکت کنند؛ عدم دعوت حزب دموکراتیک خلق ها (حزب کردهای ترکیه)  به عنوان چهارمین حزب بزرگ ترکیه باعث به وجود آمدن سوال بزرگی در اذهان عموم شده بود که اردوغان در یک نشست خبری دلیل این امر را توضیح داد.
اردوغان در این خصوص گفت: پ.ک.ک و جماعت گولن را نمی توانم جدا از هم در نظر بگیرم. از حزبی که با پ.ک.ک همکاری می کند به هیچ عنوان دعوتی به عمل نخواهم آورد. اگر دعوت کنم این مسئله را نمی توانم به شهداء و جانبازان این کشور توضیح دهم.
لازم به ذکر است، این میتینگ روز یکشنبه در منطقه ینی کاپی استانبول برگزار شد.

پایان پیام/

۹۵/۰۵/۱۷

نظرات  (۱)

آدمی که در بهبوهه تنش با روسیه به مسکو سفر می کند لیاقتش همین طرد شدن است. 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">