ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ایران بزرگترین صادرکننده متانول به ترکیه شد

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱ ق.ظ
ترکیه آنلاین: صنعت پتروشیمی ایران با پشت سر گذاشتن عربستان سعودی در نیمه نخست سال جاری میلادی به بزرگترین صادرکننده متانول به ترکیه تبدیل شد.



به گزارش خبرگزاری مهر حجم واردات متانول ترکیه در نیمه نخست سال جاری میلادی به رقم ۲۸۳ هزار و ۵۹۰ تن رسید که افزایش ۲۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی تجربه می کند.بر این اساس در مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی ایران حدود ۲۲۸ هزار و ۷۰۷ تن متانول به ترکیه صادر کرده بود.
همچنین میزان واردات این محصول پتروشیمی توسط ترکیه در ماه ژوئن سال جاری میلادی با افزایش ۱۹ درصدی نسبت به ماه گذشته میلادی به ۶۵ هزار ۷۲۳ تن بالغ شد. این رقم در ماه مه امسال ۵۵ هزار و ۴۴۶ تن بود.
در مجموع ایران با عرضه ۹۵ هزار و ۶۴۴ تن، بزرگترین صادرکننده متانول به ترکیه در نیمه اول امسال بود. اگر چه این رقم کاهش ۶ درصدی را در مقایسه با سال گذشته را نشان می دهد.

ایران همچنین بزرگترین صادرکننده این محصول به ترکیه در ماه ژوئن بود و ۳۱ هزار ۵۶۲ تن متانول در بازار ترکیه عرضه کرد که نزدیک به دو برابر حجم عرضه در ماه مه یعنی رقم ۱۶ هزار و ۱۰۳ تن بود.
از سوی دیگر، عربستان سعودی با ارسال ۵۲ هزار و ۹۲۷ تن به ترکیه در نیمه نخست امسال که یک سوم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ سومین صادرکننده متانول به این کشور بود.
همچنین صادرات عربستان به ترکیه در ماه ژوئن سال جاری میلادی با رشد ۱۰ درصدی نسبت به ماه پیش از آن به رقم ۹ هزار و ۸۳۵ تن رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر،ترینیداد و توباگو نیز در جایگاه دومین صادرکننده متانول به ترکیه در ماه ژوئن میلادی قرار گرفت. اگر چه صادرات این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۲ درصد رشد داشت؛ با این حال صادرات ترینیداد و توباگو در ماه ژوئن رشد ۶۵ درصدی را نسبت به ماه پیش از آن ثبت کرد.

متانول به‌عنوان ضد یخ، حلال و سوخت بکار برده می‌شود. از متانول برای تقلیب اتانول نیز استفاده می‌شود، این عمل به منظور غیر قابل شرب نمودن اتانولی که برای مصارف صنعتی تولید می‌شود انجام می‌پذیرد (در کشورهای اسلامی به جهت مسائل شرعی و در کشورهای دیگر به جهت معافیت از مالیات فروش مواد مست‌کننده) بدین منظور از مواد دیگری چون پریدین و تربانتین نیز استفاده می‌شود.

متانول به صورت محدود به عنوان سوخت در موتورهایی با سیستم احتراق داخلی استفاده می‌شود.


پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">