ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تجمیع بیمه در ترکیه با حمایت اردوغان ۱۱ سال طول کشید، گفت: همانطور که وزیر بهداشت بارها عنوان کرده است ساماندهی سلامت کشور علی‌الخصوص در حوزه پزشک خانواده و نظام ارجاع ۱۵ تا ۲۰ سال طول می‌کشد.


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، عباس زارع نژاد - مشاور وزیر بهداشت که به همراه سید محمد هادی ایازی - معاون اجتماعی وزیر بهداشت در تسنیم حضور یافته بود درباره نوع همکاری وزیر بهداشت اسبق ترکیه به عنوان مشاور دکتر هاشمی - وزیر بهداشت ایران توضیح داد: وزیر بهداشت اسبق ترکیه در زمینه اصلاحات سلامت این کشور نقش مهمی را ایفاء کرد بطوریکه طی 11 سال توانست تجمیع بیمه‌ها را در این کشور انجام دهد البته این کار با حمایت قاطع اردوغان صورت پذیرفت.

تجربه سلامت ایران از سامانه 190 ترکیه

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در توضیح بیشتر عنوان کرد: براین اساس دکتر هاشمی نیز تأکید ویژه ای برای بهره‌مندی از تجارب حوزه سلامت ترکیه علی الخصوص در زمینه تجمیع بیمه و همچنین سازماندهی و یکدست شدن سامانه مدیریت جمع آوری اطلاعات سلامت براساس سامانه 190 ترکیه داشتند.

80 درصد مولفه‌های سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست

زارع نژاد با اشاره به اینکه وزیر بهداشت بارها عنوان کرده است که ساماندهی سلامت کشور علی‌الخصوص در حوزه پزشک خانواده و نظام ارجاع  15 تا 20 سال طول می‌کشد، خاطرنشان کرد: واقعاً حدود 70 تا 80 درصد مولفه‌های سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست.

کودتای 15 ژوئیه ترکیه و صحت درخواست کمک این کشور از ایران در حوزه سلامت

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره کودتای 15 ژوئیه ترکیه مبنی بر اینکه آیا در آن زمان این کشور در حوزه سلامت درخواست کمک در زمینه پزشک، پرستار یا تجهیزات پزشکی از ایران کرده بود، خاطرنشان کرد: خیر، البته تا آنجا که مربوط به وزارت بهداشت است چنین درخواستی نداشتند.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">