ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

درآمد مالیاتی ترکیه چند برابر ایران است؟

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ق.ظ
ترکیه آنلاین: معاون برنامه‌ریزی و پژوهشی سازمان امور مالیاتی گفت: توسعه اقتصادی در کشور زمانی رخ می‌دهد که منابع پایدار برای مخارج وجود داشته باشد.



به گزارش ایسنا، محمدرضا عبدی ظهر امروز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین سالن یکپارچه امور مودیان پروژه طرح جامع مالیاتی در زنجان گفت: نظام مالیاتی کشورها در تمامی دنیا سه رکن اساسی دارد که یکی از آن‌ها تولید ملی، دیگری قوانین و مقررات آن کشور و رکن سوم سازمان وصول‌کننده مالیات‌ها است. در هر کشور سازمان مالیاتی یا گمرک و یا ادغامی از این دو و یا سازمان درآمدی کشور بر مبنای قوانین و مقررات هر کشور درصدی از تولید داخلی را به عنوان مالیات دریافت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: تولید ملی که یکی از مهم‌ترین عناصر وصول مالیات است در کشور ما حدود 500 میلیارد دلار برآورد شده که شش درصد آن به عنوان مالیات دریافت می‌شود.

عبدی با اشاره به اقتصاد کشور فرانسه، خاطرنشان کرد: تولید ملی فرانسه با داشتن اقتصادی نزدیک به شش برابر اقتصاد ما در سال 2015 در حدود 2800 میلیارد دلار داشته است و این در حالی است که تولید ملی ایران در مدت زمان مشابه 500 میلیارد دلار بوده است و میزان درآمد مالیاتی کشور فرانسه در سال 2015 به میزان 557 میلیارد یورو بوده است که 350 میلیارد یورو آن به دولت و 250 میلیارد یورو آن نیز به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اختصاص داده شده است و در سال گذشته در ایران 102 هزار میلیارد دلار مالیات و عوارض شهرداری‌ها پش‌بینی شده است که بسیار کمتر از درآمد کشور فرانسه است.

وی افزود: 25 درصد تولید ملی در فرانسه به عنوان مالیات مطرح می‌شود و این درصد در ایران شش درصد است و کشور ترکیه که منابع نفت و گاز ندارد ولی مالیاتی که در سال 2015 گرفته است 7 برابر درآمد مالیاتی در کشور ما بوده است و این عوامل سبب می‌شود که کشورها برنامه‌های توسعه‌ای خود را انجام دهند.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">