ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: شهردار آنکارا مدعی شد چنانچه کودتای گولنی ها به سرانجام می رسید آکشنر عضو بلندپایه حزب افراطی حرکت ملی ترکیه به نخست وزیری می رسید.




به گزارش کردپرس به نقل از Haber7، ملیح کوکچه، شهردار کلانشهر آنکارا که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود در اظهاراتی مدعی شد: اگر کودتاچیان نزدیک به جماعت گولن در این کودتا پیروز می شدند، مرال آکشنر، نخست وزیر ترکیه می شد.


وی در ادامه این سخنانش تصریح کرد: نیازی به انکار این واقعیت نیست. به شعارهای مرال آکشنر بعد از جدایی از حزب حرکت ملی نگاه کنید و آن را با شعارهای جماعت گولن مقایسه کنید. به روند برنامه های مرال آکشنر نیز دقت کنید تمام هواداران وی را اعضای جماعت گولن تشکیل می دهند. در سخنرانی های خود همواره تاکید می کرد: «از 15 جولای به بعد اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد، ترکیه را بعد از 15 ام خواهید دید». همواره بر نخست وزیر شدن خود تاکید می کرد. برخی مسائل در گذشته قابل درک نیست ولی با رخ دادن اتفاقات می توان به راحتی آن را درک کرد.
لازم به ذکر است، مرال آکشنر، از اعضای بسیار مهم حزب حرکت ملی ترکیه است که در چند ماه اخیر با جدا کردن راه خود از دولت باغچلی در پی تشکیل کنگره پیش از موعد این حزب و برگزاری انتخابات ریاست حزب بود و برخی از اعضای مهم حزب حرکت ملی از جمله امید بوزداغ، اوکتای ورال و ... از وی حمایت کرده بودند.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">