ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مردم ترکیه پول های خود را چگونه خرج می کنند؟

سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ
بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز آمار ترکیه، بیشترین میزان مخارج خانوار در سراسر ترکیه طی سال گذشته با اختصاص 26 درصد از هزینه ها مربوط به خرید خانه و اجاره بهای مسکن است.




به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی بر این اساس در بین اقلام هزینه های مصرفی خانواده ها در کل ترکیه، مخارج مربوط به خرید خانه و اجاره بهای مسکن جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

مواد غذایی و مشروبات بدون الکل نیز با 20.2 درصد در رتبه دوم جای گرفته است.

از کل میزان هزینه های خانوار در ترکیه طی سال گذشته 2 درصد مربوط به هزینه های درمانی و 2.2 درصد نیز به آموزش اختصاص می یابد.

بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه؛ معدل هزینه های هر خانوار در سال 2015 به میزان 3 هزار و 43 لیر در ماه بوده، و این در حالی است که در سال 2014 میزان هزینه های هر خانوار در ترکیه، ماهیانه 2 هزار و 848 لیر برآورد شده بود و این رقم افزایش چندانی نداشته است.

هزینه های مربوط به خرید خانه و پرداخت اجاره بهای مسکن در سال گذشته با ثبت افزایش 1.2 درصدی نسبت به سال 2014 از 24.8 درصد به 26 درصد رسیده است. این میزان در مورد هزینه مواد غذایی و مشروبات بدون الکل نیز از 19.7 درصد در سال به 20.2 درصد در سال 2015 افزایش یافته است.

میزان هزینه های هر خانوار ترکیه ای برای پوشاک و کفش نیز از 5.1 درصد در سال 2014 به 5.2 درصد در سال 2015 رسیده است.



میزان هزینه خانوار در سرفصل هزینه های هتل و مسافرت برای هر خانواده ترکیه ای از 6 درصد در سال 2014 به 6.4 درصد در سال گذشته افزایش یافته است.

از سوی دیگر میزان هزینه مربوط به ایاب و ذهاب هر خانوار در سال 2015 با کاهش 0.8 درصدی نسبت به سال ماقبل آن از 17.8 به 17 درصد تنزل یافته است.

هم چنین میزان هزینه های مربوط به مبلمان و لوازم زندگی هر خانوار در ترکیه از 6.8 به 6.1 درصد و مخارج آموزشی در سال گذشته نسبت به سال 2014 نیز از 2.4 درصد به رقم 2.2 درصد کاهش یافته است.

طبق این گزارش میزان هزینه ها در خصوص مصارف مشروبات الکلی 4.2 درصد، ارتباطات 3.7 درصد و مصارف خدماتی خانوار 4.3 درصد در سال 2015 ثبت شده است.

پایان پیام/

نظرات  (۱)

افزایش بسیار چشمگیری در معدل هزینه ها خانواده های ترک رخ داده، به عنوان یه ترک از این افزایش خوشحالم. در ضمن نوع مصرف از کالاهای ضروری به سرمایه ای تغییر پیدا کرده. 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">