ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


امروز دو خبر با موضوع " مسافرت به ترکیه" در برخی از وبسایت ها انتشار یافت که باعث بروز ابهام در ذهن مسافران احتمالی ترکیه شد.



به گزارش ترکیه آنلاین صبح امروز خبرگزاری فارس در مصاحبه با مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نوشت : ممنوعیت اعزام تورهای مسافرتی به ترکیه همچنان پابرجاست و هیچ مصوبه‌ای برای لغو این تصمیم نداشتیم اما خبرگزاری ایرنا کمی بعد از قول مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: انجام پروازهای برنامه ای از ایران به مقصد ترکیه ممنوع نیست.

حال با توجه به اخبار ضد و نقیض درباره سفر به ترکیه، ایرانیانی که قصد عزیمت به ترکیه را دارند سردرگم شده اند و هنوز یک مرجع تهایی به طور قاطع در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

خبرگزاری فارس در خبر امروز خود اینگونه نوشت:
مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان اخیر سرکنسول ترکیه در تبریز که گفته بود ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه لغو شده، اظهار داشت: لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه صحت ندارد.

وی افزود: همچنین هیچ مصوبه‌ای پیرامون این موضوع در هیأت وزیران نبوده و اصلا این موضوع نیاز به مصوبه ندارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ادامه داد: لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی از اختیارات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که سیاست‌گذاری تورها را بر عهده دارد که با تعامل با وزارت خارجه و بر اساس شرایط خاص یک کشور مقصد، تصمیمات لازم مانند محدود کردن و یا ممنوعیت اعزام گردشگران تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

آقابابایی تأکید کرد: تا الان هم این سازمان دستور قبلی خود به دفاتر گردشگری را در خصوص عدم ثبت‌نام و اعزام تورهای گردشگری به کشور ترکیه را لغو نکرده و این ممنوعیت همچنان پابرجاست.

گفتنی است روز گذشته چاغلار فاحری چاکرآلپ سرکنسول ترکیه در تبریز روز گذشته از لغو ممنوعیت تورهای مسافرتی ایران به ترکیه از طرف ایران بر اساس مصوبه جلسه هیأت وزیران خبر داده بود.

خبرگزاری ایرنا هم خبر خود را اینگونه منتشر کرد:

رضا جعفرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام دفاتر خدمات مسافرت هوایی که مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری دارند، می توانند نسبت به فروش بلیت شرکت های هواپیمایی که مجوز پروازهای برنامه ای به ترکیه دارند، اقدام کنند.
مشاور رسانه ای رییس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: پس از کودتای نافرجام در ترکیه و لغو پروازها به این کشور، اعلام شد شرکت های هواپیمایی ایرانی و ترکیه ای می توانند پروازهای برنامه ای خود را از سرگیرند.
به گزارش ایرنا اواخر تیرماه امسال کودتای نافرجام نظامیان ترکیه موجب شد تا سازمان میراث فرهنگی در بیانیه ای از دفاتر خدمات مسافرتی بخواهد تا زمان برقراری مجدد امنیت در ترکیه، از ثبت نام و اعزام گردشگر به این کشور خودداری کنند.
هفته گذشته « رضا هاکان تکین » سفیر ترکیه در ایران در یک نشست خبری در محل سفارت این کشور در تهران ضمن قدردانی از مواضع مسئولان ایرانی در برابر کودتای نافرجام این کشور، از دولت ایران درخواست کرد که ممنوعیت مسافرت گردشگران ایرانی به ترکیه را لغو نماید.

پایان پیام/


نظرات  (۱)

الان من با اتوبوس میخوام بلیط بگیرم برم استانبول ( تفریحی )

میتونم آیا ؟

پاسخ:
سلام. بله میتونید. البته سفر انفرادی نه به صورت تور

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">