ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

منابع خبری از محاصره کامل پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه در شهر «آدانا» توسط بیش از ۷۰۰۰نیروی امنیتی مسلح از بیم وقوع احتمالی دوباره کودتا در این کشور خبر دادند.در این رابطه، برخی منابع خبری اعلام کردند، نیروهای نظامی‌ترکیه با خودروهای زرهی این پایگاه را محاصره و مسیرهای ورودی به آن را مسدود کردند.



از طرفی، خبرگزاری«اسپوتنیک»، گزارش داد، برخی خبرهای تأیید نشده از این امر حکایت دارد که این نیروها برای مقابله با یک کودتای جدید به این منطقه اعزام شده‌اند. در چنین شرایطی،«عمر چلیک»،‌ وزیر امور اروپای ترکیه اعلام کرد، این تنها یک بازرسی امنیتی عادی است. در همین حال، روزنامه «حریت» نوشت، پلیس ضد ترور گزارش‌هایی را در خصوص یک کودتای دوم توسط حامیان گولن برای براندازی رژیم اردوغان دریافت کرده است.در چنین شرایطی، رئیس‌ جمهوری ترکیه اعلام کرد، قصد دارد همه دانشکده‌های نظامی‌در این کشور را به دنبال کودتای نافرجام در ترکیه تعطیل کند. اردوغان همچنین گفت: حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به طور کامل از حامیان «فتح‌الله گولن» پاکسازی شده است. وی ادامه داد، تجمعات شبانه که برای دفاع از دموکراسی آغاز شده است ، بزودی پایان داده می‌شوند.





پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">