ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران کودتای نافرجام ارتش در ترکیه را شبیه فتنه سال 88 ارزیابی کرد.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری میزان، وی با اشاره به حوادث اخیر ترکیه و شباهت هایی که این حوادث با وقایع فتنه 88 در ایران داشت، اظهار کرد: در ترکیه آنچه که اتفاق افتاده و برخی آن را کودتای نافرجام می‌دانند، ممکن است شباهت‌هایی با فتنه 88 داشته باشد اما باید توجه داشت که شرایط در آن کشور با ایران اسلامی متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، تصریح کرد: نوع حکمرانی کشور ترکیه با حاکمیت دینی رهبران الهی متفاوت است؛ قطعا در آن کشور یکسری تسوبه حساب‌ها و رقابت‌های سیاسی و جناحی وجود دارد که در موارد منتهی به کودتا و اغتشاش، فرصت‌هایی برای سوء استفاده افراد خواهان قدرت فراهم می‌آید؛ این در حالی است که در حکومت اسلامی، ارزش‌های الهی و دینی و نوع مواجهه افراد با این ارزش‌ها معیار سنجش است.

عزل و یا محاکمه حدود 50 هزار نفر به جرم نقش آفرینی در یک کودتا، قدری نامتعارف است

وی در رابطه با رویکرد حاکمان ترکیه در مقابله با کودتای نافرجام اخیر این کشور، متذکر شد: در اینگونه موارد باید با عناصر اصلی برخورد شود؛ اینکه حدود 50 هزار نفر به جرم نقش آفرینی در یک کودتا نافرجام، عزل و یا محاکمه شوند، قدری نامتعارف است؛ البته باید ریشه‌های این نوع برخورد واکاوی و بررسی شود.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">