ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نام پل معروف استانبول تغییر کرد

جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ
نخست وزیر ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد پل بوغازایچی (بسفر) استانبول که نخستین هدف کودتاچیان بود، به پل 'شهدای 15 جولای' تغییر نام خواهیم داد.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه درگفتگو با خبرنگاران پس از نشست شورای وزیران، درباره دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور با روسای احزاب سیاسی کشور، گفت: "در این اجلاس دیدیم که همه در زمینه تدوین قانون اساسی جدید کشور با مشارکت تمامی احزاب سیاسی همفکر هستند و روند ناتمام آن را ادامه خواهیم داد".

ییلدریم در ادامه گفت: "فرماندهی کل ژاندارمری و فرماندهی گارد ساحلی به طور کامل به وزارت کشور منتقل خواهند شد".

نخست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به این که در نشست امروز شورای وزیران در باره تاسیس مقبره شهدا در استانبول و آنکارا تصمیم گرفتیم، اعلام کرد: ''همچنین تصمیم گرفته شد تا پل بوغازایچی (بسفر) استانبول را نیز که نخستین هدف کودتاچیان بود، به پل 'شهدای 15 جولای' تغییر نام دهیم".

وی تصریح کرد: فعالیت برای تدوین قانون اساسی جدید آغاز شده است ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

نخست وزیر ترکیه در ادامه گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: "کسانی که دست به کودتا زدند به مرور شناسایی می شوند و هر کسی که در این اقدام نقش داشته باشد، محاکمه خواهد شد".

ییلدریم با اعلام این که جلسه شورای عالی نظامی پنجشنبه آینده برای نخستین بار در کاخ نخست وزیری برگزار خواهد شد، افزود: تمامی کار‌ها را در یک روز به پایان خواهیم رساند و برای تایید به رئیس جمهور ارائه خواهیم داد".

پایان پیام/

نظرات  (۱)

سلام خخخخخخیییییلی متن زیبایی داشت 
ممنننونم

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">