ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخشی از خطبه هایش به کودتای ترکیه واکنش نشان داد.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری ها، سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران از رسانه‌های داخلی در جهت پوشش کودتای ترکیه تقدیر کرد و افزود: از نخستین ساعات کودتا کشور ما کودتا را محکوم کرد چرا که غلبه بر زورمدارانه محکوم است. این محکومیت یک مبنا دارد و آن اینکه ما به رای مردم احترام می‌گذاریم و از دولت ترکیه حمایت می‌کنیم و با همین مبنا کودتا را محکوم کرده و با همین ملاک می‌گوییم که هر فلسطینی و بحرینی یک رای باید داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: معنای مقابله با کودتا این نیست که از رئیس‌جمهور ترکیه انتقاد نداشته باشیم من از این تریبون می‌گویم که آقای اردوغان 2 عذرخواهی دیگر بدهکار است. نخست عذرخواهی از قربانیان داعش در کل دنیا چون تنها دولتی بود که به داعش میدان داد. دفتر و بازارچه مرکزی در اختیار آنها قرار داد و نفت دزدی داعش را به تاراج برد.

وی عذرخواهی دیگر اردوغان را متوجه مسلمانان جهان دانست و گفت: چرا ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی منافقانه رفتار می‌کند. یک بار در برابر آنان می‌ایستد و بار دیگر از ایجاد روابط حسنه سخن به میان می‌آورد.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">