ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دقایقی پیش اعلام کرد که به مدت سه ماه حالت فوق العاده در کشور اعلام خواهد شد.



به گزارش ترکیه آنلاین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، بیانیه مطبوعاتی پس از اتمام جلسه شورای عالی امنیت ملی و نشست هیئت وزیران که متعاقب آن صورت گرفت را شخصا قرائت کرد، و گفت: " با استناد به ماده 120 قانون اساسی به منظور برطرف سازی هرچه سریعتر کودتاگران و تمامی عوامل تروریستی 3 ماه وضعیت فوق العاده در سراسر کشور اعلام می کنم.به مدت سه ماه وضعیت فوق العاده در کشور اعلام می کنیم".

وی افزود: "برای اولین بار در تاریخ این کشور، کودتا توسط مردم شکست خورد، ملت قهرمان ترکیه در برابر کودتای نافرجام از خود اسطوره ساختند. 15 ژوئیه، نقطه عطفی برای پایان تاریخ کودتاها محسوب می شود".

او گفت: "در حال حاضر مسئله این حزب سیاسی یا آن حزب سیاسی مطرح نیست. به عنوان رئیس جمهور به ملت خود افتخار می‌کنم و مطمئنم همراه با ملت خود بر تمامی این موانع غلبه خواهیم کرد. به عنوان ملت ترک در تاریخ دموکراسی، داستان قهرمانی ثبت کرده و با افتخار از آن یاد خواهیم کرد".
اردوغان  اظهار داشت: "فداکاری های نیروهای امنیت ما در ساختمان گارد ویژه و اداره پلیس آنکارا مقابل رگبار کودتاچیان، شایسته بالاترین تقدیر و تشکر است".

وی تاکید کرد: '' این وضعیت بهیچ وجه بر خلاف دموکراسی، حقوق و آزادی نیست. بلکه  قدمی در راستای حفاظت و تقویت از ارزش هاست.

وی در ارتباط با اعلام وضعیت فوق العاده در کشور افزود: "این امر مغایر دموکراسی، حقوق و آزادی نیست. این تصمیم در راستای تقویت و حفظ ارزش های دموکراسی اتخاذ شده است".

رئیس جمهورترکیه تصریح کرد: ملت ما برای نخستین بار در تاریخ کشور توانستند کودتای مسلح نظامی را ناکام بگذارند، مردم غیور کشور ما حمایت خود از دموکراسی و حکومت قانونی کشور را به قیمت جان خود اثبات کردند.

وی از افتتاح پل سوم تنگه بسفر (پل سلطان یاووز) در ماه آگوست خبر داد.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">