ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاینعلی رغم اعلام دولت ترکیه مبنی بر سرکوب کودتای افسران ارتش این کشور، موج جدیدی از ناآرامی ها محلات مختلف دو شهر استانبول و آنکارا را در بر گرفته است.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از وب سایت yurt ترکیه، در حالیکه منابع رسانه ای ترکیه از حمله افراد ناشناس به محله آوارگان سوری مقیم آنکارا خبر داده بودند، بطور همزمان محلات علوی و کرد نشین این شهر نیز صحنه هجوم شبه نظامیان سلفی حامی اردوغان بوده است. بنابر اظهارات شاهدان عینی صدها تن از نیروهای مسلح سلفی وابسته به حزب عدالت و توسعه با حمله به محلات کرد و علوی نشین اقدام به سردادن شعارهایی علیه آنها کرده و با جوانان علوی و کرد بشدت درگیر شده اند. نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه با حضور سریع در منطقه اقدام به شلیک گاز اشک آور برای جداسازی دو طرف و جلوگیری از سرایت بحران به سایر مناطق کرده اند.

اقدامات شبه نظامیان سلفی وابسته به اردوغان علیه کردها و علوی های این کشور به بهانه عدم حمایت انها از اردوغان در جریان بحران چند ساعته ناشی از کودتای نظامیان مخالف دولت صورت گرفته است. حدود نیمی از جمعیت ترکیه را کردها و علوی های تشکیل می دهند و بدیهی است در صورت ادامه حملات مشابه، دور جدیدی از بحران سراسر این کشور را در بر خواهد گرفت. علویها بشدت نسبت به عملکرد دولت ترکیه در حمایت از گروه های تروریستی تکفیری القاعده، ارتش آزاد و داعش برای کشتار همکیشان خود در سوریه معترض هستند.


Ankara'da saldırı sonrası ilk anlar

Ankara'da saldırı sonrası ilk anlar

Ankara'da saldırı sonrası ilk anlar

Ankara'da saldırı sonrası ilk anlar

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">