ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نخست وزیر ترکیه گفت که اقدام کودتا مهار شده است، ولی در مجموع 161 کشته دادیم و هزار و 440 مجروح داریم.



به گزبینالی یلدریم در نشست مطبوعاتی مشترک با خلوصی آکار رئیس ستاد کل ارتش ترکیه گفت: اقدام کودتا مهار شده است، ولی در مجموع 161 شهید دادیم و هزار و 440 مجروح داریم. تا کنون 2 هزار و 839 افسر و سرباز که به این اقدام پست دست زدند، باز داشت شده‌اند که در میان آنها افراد با درجه های بالا هم وجود دارد.
 یلدریم افزود: از این پس 15 ژوئیه عید دموکراسی ما است. بار دیگر شهدای این حمله تروریستی از جمله نیروهای امنیتی، پلیس و نیروهای مردم نهاد را با رحمت و قدردانی یاد می کنم و به نزدیکانشان تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: من پیشانی تمامی عزیزانمان در نیروهای امنیتی را می بوسم. با همت ملت عزیزمان بلا را از میهن دفع کردیم. این اقدام از سوی نیروهای مسلح کشورمان صورت نگرفته است، بلکه از سوی گروه تروریستی تشکیلات موازی فتح الله گولن انجام شده است. از اینجا بار دیگر به تمامی فرماندهان وافسران وطن پرستمان که در مقابل این اقدام خائنانه ایستادگی کردند، تبریک می گویم.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین از تمام مردمی که با در دست گرفتن پرچم عزیز کشور به خیابان‌ها آمدند و با درایت و قدرت در مقابل این گروهک تروریستی تشکیلات موازی ایستادند، تشکر کرد.


کودتای نظامی نافرجام در ترکیه 161 شهید و هزار و 1440 زخمی بر جا گذاشت

نخست‌وزیر ترکیه اظهار داشت: همان گونه که مستحضر هستید، اعدام، از قانون اساسی کشورمان حذف شده است، بعد از ظهر امروز نمایندگان در مجلس کبیر کشور تشکیل جلسه می دهند و برای پیشگیری از چنین اقدامات جنون آمیز تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد. اگر نیاز به تغییراتی در قوانین کشور باشد، آن را با نمایندگان احزاب بررسی و در این باره رایزنی خواهیم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه  با اشاره به این که پس از رویداد شب گذشته کشوری را نمی بینم که پشت فتح الله گولن، رهبر گروه تروریستی تشکلات موازی قرار داشته باشد، گفت: کسی که پشت این فرد باشد، دوست ترکیه نیست، بلکه در نبردی جدی با کشورمان است.

وی  از سازمان‌های مردم‌ نهاد، شهروندان و هواداران احزاب سیاسی که از همان آغاز رویداد میدان‌ها را پر کردند، تشکر کرد و افزود: به پلیس ویژه و نیروهای امنیتی که با برخورد قهرمانانه این بلای عظیم را دفع کردند از صمیم قلب تبریک می گویم و به نام مردم خود افتخار می‌کنم.

یلدریم با اشاره به این که گروه تروریستی گولن، تروریست‌های تجزیه طلب و هرکس دیگری که خواهان تجزیه کشور و آسیب زدن به وحدت مردم است، مواخذه خواهد شد، افزود: از همه اینها آگاه هستیم و هرچه سریعتر گام‌های لازم در ارتباط با آنها برداشته خواهد شد.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: بازگشت شهروندانمان به زندگی عادی فضیلت بزرگی است. این گروه تروریستی که با سلاح، پول، تانک، بمب، جنگنده و بالگرد دولت به سوی شهروندان شلیک کرد، پست‌ و خوارتر از گروه تروریستی پ.ک.ک است. مردم هیچ گاه این گروه خائن را از یاد نخواهد برد. برخی دوستانمان حساسیت ما را در این مورد نتوانستند درک کنند، اما این ناآگاهی آنها برای ما گران تمام شد.

وی گفت: نگران فرماندهانمان نباشید چرا که آنان مشغول انجام وظیفه هستند. وضع کشور کاملا کنترل شده است و در مدت کوتاهی، فرماندهان ما روند طبیعی را در کشور ایجاد خواهند کرد.

بالگرد کودتاچیان ترکیه در یونان فرود آمد

هشت کودتاچی با یک فروند بالگرد نظامی ترکیه در یونان فرود آمدند که بلافاصله بعد از درخواست پناهندگی توسط نیروهای یونانی بازداشت شدند.

به گزارش جماران ، خبرگزاری یونان نوشت: 'این بالگرد 'بلک هاوک' پس از آنکه درخواست فرود اضطراری کرد از مسئولان یونانی اجازه فرود در شهر شمالی الکساندروپولی هم مرز با ترکیه را دریافت کرد.'

طبق این گزارش، شش نظامی و یک غیرنظامی مسافر این بالگرد هستند که از عوامل کودتای نظامی نافرجام امروز ترکیه هستند.
دو فروند جنگنده اف - 16 یونان این هلیکوپتر را هنگام ورود به حریم هوایی یونان اسکورت کردند.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از پلیس یونان گزارش داد که هشت سرنشین این بالگرد از یونان درخواست پناهندگی کردند.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه اعلام کرده که کودتای سحرگاه شنبه گروهی از نظامیان به شکست انجامیده و کنترل کشورش را در دست دارد.

پایان پیام/

نظرات  (۱)

۲۶ تیر ۹۵ ، ۲۳:۳۲ تورک اوغلو
یاشا تورکیه یاشا آذربایجان

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">