ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

مقایسه ایران و ترکیه در تعداد پیوند قلب

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۴۱ ق.ظ
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس آمار ارائه شده از سوی واحدهای فراهم آوری پیوند اعضا، سالانه امکان اهدای قلب از 600 دهنده عضو مناسب در ایران وجود دارد و در نتیجه ظرفیت سالانه پیوند 600 قلب در کشور را داریم.


پروفسورمحمدحسین ماندگار روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا برلزوم شناسایی دقیق افراد دچار مرگ مغزی در کشور تاکید کرد و افزود: با انجام درست و به موقع این کار می توانیم تعداد پیوند قلب در کشور را افزایش دهیم.



وی بااشاره به اینکه تعداد پیوندقلب درکشور روز به افزایش است،اظهار کرد: در ایران براساس آخرین آمار سالانه 100 عمل پیوند قلب در تمامی مراکز درمانی اعم از تهران و شهرهای بزرگ انجام می شود.
ماندگار بیان کرد: هرچند این افزایش قابل توجه است اما کافی نیست و این تعداد باید افزایش یابد، چون بیمارانی که احتیاج به پیوند قلب دارند خیلی بیشتر از این تعداد هستند و هم دهنده عضو در کشور کم نیستند.
وی به تهیه فهرست بیماران نارسایی قلبی حاد از سوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: مهلت انتظار این افراد کوتاه است و پیوند قلب آنان که دارای الویت است در اسرع وقت انجام می شود.زمان انتظار پیوند قلب برای سایر بیماران قلبی در کشور حدود 6 ماه است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره اینکه از اعضای تمام افراد مرگ مغزی استفاده نمی کنیم، اظهار کرد: با نهادینه کردن اهدا عضو می توان از این ظرفیت برای حفظ سلامتی سایر شهروندان بهره لازم را برد.
فوق تخصص جراحی قلب و عروق تاکید کرد: هرچند از لحاظ تکنولوژی، داروها و روشهای جدید مقداری محدودیت به دلیل تحریم ها داریم اما کاملا قادر هستم تعداد بیشتری عمل پیوند قلب درکشور انجام دهیم.
وی اظهار کرد: پیوند دریچه قلب از یکسال گذشته در ایران آغاز شده و درحال حاضر اغلب مراکز بزرگ دانشگاهی این کار انجام می گیرد و این عمل جراحی درتمام شهرهای بزرگ انجام می شود.

ماندگار به مقایسه پیوند قلب بین ایران و ترکیه پرداخت و گفت: ما نسبت به ترکیه پیوندهای قلب کمتری انجام می دهیم. هرچند از لحاظ جمعیتی ما و ترکیه شبیه هم هستیم اما از نظر تعداد پیوند، کشور ترکیه از ما جلوتر است.

وی با اشاره به اینکه پیوند قلب شرایط خاص خود دارد گفت: ما باید 100 درصد از سلامت قلب پیوندی مطمئن باشیم تا این کار انجام گیرد. اگر پس از پیوند کلیه، نارسایی برای فرد به وجود آمد با دیالیز می توان این فرد را حفظ کرد تا نمونه دیگری برای این کار پیدا شود اما برای قلب این وضعیت وجود ندارد.
ماندگار به پشرفت کشور در پیوند کبد اشاره کرد و گفت: در پیوند کبد یکی از کشورهای پیشرو در دنیا هستیم و همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و کرمان به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یافته اند.
وی با اشاره به اینکه آمار و ارقام پیوند کبد انجام شده در کشور بسیار بالاست، افزود: همت والا و پشتکار استادان به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دلایل بسیار مهم برای دستیابی به موفقیت در این رشته پزشکی است.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">