ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 شمار تلفات سوانح رانندگی در پنج روز اول تعطیلات ۹ روزه عید فطر در ترکیه٬ به 80 کشته و 451 زخمی رسید.



به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری ULKE، نه روزه شدن تعطیلات عید فطر امسال در ترکیه، و شروع تعطیلات تابستانی مدارس در این کشور باعث شده است مردم ترکیه اشتیاق زیادی برای مسافرت داشته باشند و حجم بالای مسافرت ها ٬راههای این کشور را همانند اعیاد فطر و قربان پیشین به صحنه تصادفات رانندگی دلخراش تبدیل کرده است.


رسانه های ترکیه گزارش دادند که فقط در پنج روز نخست تعطیلات ٬دست کم 80 نفر در تصادفات رانندگی در راهها کشته و افزون بر 451 نفر زخمی شده و خسارات مالی زیادی به بار آمده است.


سازمان دیانت ترکیه، سه شنبه را در این کشور عید فطر اعلام کرد. مصادف بودن این عید با روز کاری فرصتی شد تا هیات دولت این کشور برای احیای صنعت گردشگری که یکی از مهم ترین محرکه های اقتصادی است٬ با اعطای یک و نیم روز مرخصی اداری به کارمندان، پنج روز کاری هفته جاری را تعطیل اعلام کند.با احتساب دو روز تعطیلی آخر هفته، طول تعطیلات عید فطر در ترکیه عملا به ۹ روز رسید.


ترکیه امسال به لحاظ حملات تروریستی پی در پی و تحریم های تنبیهی روسیه، یکی از بدترین فصول گردشگری را می گذراند .


بساری از ساکنان شهرهای بزرگ مانند استانبول و آنکارا که از شلوغی و دغدعه های امنیتی به ستوه آمده اند، با استفاده از این تعطیلات طولانی٬ بدون استفاده از مرخصی سالیانه، دل به راهها زده و شهرها را خالی و به سوی سواحل جنوبی و غربی حرکت کرده اند یا به نزد خانواده و نزدیکان خود در سایر نقاط ترکیه سفرنموده اند.


خروج یکباره و انبوه مردم از شهرهای بزرگ علاوه بر ایجاد ترافیک بسیار سنگین به ویژه در مبادی خروجی کلان شهرها و همچنین بی دقتی و عدم رعایت مقررات رانندگی، فجایعی را در راهها به بار آورده است.
در ایام عید فطر و قربان به عنوان دو عید بزرگ ملی و مذهبی این کشور برخی به مسافرت می روند و بخش قابل توجهی از مردم نیز نیز برای عید دیدنی و دیدار با بزرگان و خانواده های خود راهی موطن خود می شوند. مردم ترکیه برای این دو عید اهمیت ویژه ای قائل هستند و به دید و بازدید عیدی در این ایام اولویت داده و به زیارت قبور می روند.


تعطیلات عید فطر در ترکیه عملا از پایان ساعت کاری روز جمعه گذشته شروع و تا بامداد روز دوشنبه آینده ادامه دارد .


در چهار روز نخست تعطیلات ٬بیشترین تلفات در روز یکشنبه گذشته رخ داد و طی یک روز ۲۶ نفر کشته و ۷۲ نفر زخمی شدند.


به رغم تدابیری که به ویژه در سال های اخیر اندیشیده شده و با وجود دو طرفه شدن جاده های بین شهری به میزان حدود ۲۰ هزار کیلومتر، رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی در این کشور همه ساله باعث می شود شمار زیادی قربانی سوانح رانندگی شوند.


بررسی خبرنگار ایرنا از آخرین آمار موسسه آمار دولتی ترکیه نشان می دهد در سال ۲۰۱۴ میلادی در سطح این کشور ۱۶۸ هزار و ۵۱۲ مورد سانحه رانندگی مرگبار رخ داده است. در این سوانح سه هزار و ۵۲۴ نفر جان خود را از دست داده و ۲۸۵ هزار و ۵۹ نفر زخمی شدند.


برابر ۷۵.۱ درصد این سوانح در محدوده شهرها و ۲۴.۹ درصد در خارج از محدوده شهرها رخ داده است.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">