ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

پس از گذشت شش سال از حادثه کشتی ترکیه ای ماوی مرمره در سواحل غزه، دیروز نخستین محموله کمک های انسان دوستانه ترکیه به مردم غزه پس از آن حادثه، در بندر "اشدود" اسراییل پهلو گیری کرد.



به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه یک هفته پس از عادی سازی روابط ترکیه و اسراییل کشتی " لیدی لیلا " که با پرچم پاناما محموله کمک های بشر دوستانه ترکیه به مردم غزه را حمل می کرد ، وارد بندر اشدود اسراییل شد.

این کشتی حامل 11 هزار تن کمک های انسان دوستانه شامل  اغذیه جات و دیگر لوازم اساسی برای مردم غزه است. این کشتی حامل 10 هزار اسباب بازی برای کودکان غزه ای نیز هست.

شش سال پیش رژیم اسراییل با حمله به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره که با کمک های بشر دوستانه عازم سواحل غزه بود 9 نفر از فعالان حاضر در این کشتی را کشت. ماوی مرمره می خواست محاصره غزه را بکشند و به همین خاطر قصد داشت به صورت مستقیم در بندر غزه پهلو بگیرد که در نتیجه حمله کماندوهای اسراییلی در این ماموریت ناکام ماند.

این حمله سبب قطع و تیرگی روابط دیپلماتیک بین آنکارا و تل آویو شد. یک هفته پیش مقامات ترکیه اعلام کردند روابط خود با اسراییل را بار دیگر از سر می گیرند.

مقامات اسراییل باریکه نوار غزه را محاصره کرده اند و می گویند هر گونه کمک های بشردوستانه به مردم غزه باید نخست به بنادر اسراییل برود تا پس از کسب اطمینان از نبود سلاح در محموله های ارسالی، بار آنها به غزه فرستاده شود.


پهلوگیری کشتی حامل کمک های ترکیه به غزه در بندر اسراییل (+عکس)

پهلوگیری کشتی حامل کمک های ترکیه به غزه در بندر اسراییل (+عکس)


پهلوگیری کشتی حامل کمک های ترکیه به غزه در بندر اسراییل (+عکس)


پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">