ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: هواپیمای ایرباس 310 تابان آخرین پروازی که از فرودگاه آتاتورک استانبول همزمان با حملات تروریستی و با فداکاری خلبان و مهمانداران و پرسنل زمینی و رئیس ایستگاه در شرایط بحرانی جهت حفظ جان مسافران و امنیت آنان در سریع ترین زمان ممکن انجام شد.



به گزارش ایران اکونومیست؛ فروغ جعفرزاده مدیر روابط عمومی هواپیمایی تابان با اعلام اینکه، اتفاق رخ داده شب گذشته در فرودگاه آتاتورک که موجب تعطیلی و لغو پروازها به این فرودگاه شد، همزمان با پرواز استانبول – تهران تابان بود که جریان فداکاری خلبان و گروه پروازی پرواز شماره 6372  اولین لحظات این حادثه شنیدنی و در خور تقدیر است.
وی گفت: زمانی که مسافران به علت انفجار در فرودگاه همه مضطرب و نگران شده بودند، خلبان فرهنگ رمضان پور و گروه پروازی و همچنین گارد امنیت پرواز در فرودگاه اقدام به هدایت و سوار کردن مسافران می نمایند و موفق می شوند در همان لحظات اولیه قبل از صدور دستور ممنوعیت برای پروازها فرودگاه آتاتورک را در ساعت 01:05 بامداد ترک کنند.
وی افزود: کاپیتان "فرهنگ رمضانپور” خلبان اول پرواز استانبول - تهران ایرباس 310 هواپیمایی تابان، بلافاصله با شنیدن صدای انفجار به درون کابین مراجعه و توسط مهمانداران و گارد امنیت پرواز سوار شدن مسافران وحشت زده را تسریع نمود.
به گفته کارکنان زمینی تابان در فرودگاه آتاتورک، هیچ راننده ای حاضر به پوش کردن هواپیما برای شروع پرواز نبوده است و با تلاش پرسنل زمینی و رئیس ایستگاه، راننده ای سریعاً هواپیما را پوش کرده و بلافاصله پس از جدا کردن پین ها از ارابه هواپیما پا به فرار گذاشته است.
فروغ جعفرزاده گفت: این حرکت و تلاش بی دریغ خلبان و گروه پروازی برای انجام این پرواز از سوی مسئولین عالی رتبه شرکت تقدیر شد.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">