ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

نخست وزیر ترکیه آمار نهایی قربانیان و مجروحان انفجار در استانبول را اعلام کرد.


به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی بینالی ییلدیریم (نخست وزیر ترکیه) در جمع خبرنگاران آخرین آمار کشته شدگان و زخمی های انفجار شب گذشته استانبول را اعلام کرد. این مقام دولت ترکیه شمار کشته‌ها را 41 نفر اعلام کرده و گفت که 239 تن نیز مجروح شده‌اند. برخی رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از یک مقام دولتی نوشته‌اند که شمار تلفات احتمالا به نزدیک 50 نفر می‌رسد. در بین قربانیان حادثه اتباع کشورهای دیگر نیز وجود دارند.



رسانه‌های ترکیه‌ای به نقل از یک شاهد نوشته‌اند که عاملان حادثه پس از آن به تیراندازی پرداخته‌اند که نیروهای لباس شخصی پلیس به این افراد مشکوک شده و به تعقیب آن‌ها پرداخته‌اند. سه عامل انتحاری این حادثه پیش از آنکه موفق شوند از بخش ایکس ری عبور کنند، خود را منفجر کرده‌اند.

تصاویر منتشر شده از محل حادثه از تعداد بالای کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه حکایت دارد. در این تصاویر یک اسلحه کلاشنیکف هم روی زمین به چشم می‌خورد.


جدیدترین آمار کشته و زخمی های انفجار فرودگاه آتاتورک استانبول+تصاویر

شبکه سی‌ان‌ان ترک نوشته است که تا پیش از رسیدن آمبولانس‌ها، تاکسی‌های فرودگاه تعدادی از زخمی‌ها را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

آتاتورک فرودگاه اصلی استانبول و بزرگترین فرودگاه ترکیه از لحاظ شمار مسافر و تعداد پرواز است. این فرودگاه در سال 1924 آغاز کرده و در منطقه «یسیلکوی» واقع در بخش اروپایی شهر قرار دارد. فرودگاه آتاتورک در 24 کیلومتری غرب مرکز شهر واقع شده و مرکز اصلی پروازهای خطوط هوایی ترکیه به شمار می‌رود.



در سال 2015 بیش از 60 میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شده‌اند، که از این نظر فرودگاه آتاتورک یازدهمین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می‌آید.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده از وضعیت بعد از حادثه در فرودگاه، صدای چند نفر که به فارسی صحبت می‌کنند، اما آسیبی ندیده‌اند، شنیده می‌شود.

هنوز از ملیت قربانیان این حادثه خبری منتشر نشده است.

در پی این حادثه، کلیه پروازهای فرودگاه آتاتورک تا ساعت 17 به وقت محلی روز چهارشنبه لغو شده است.


پایان پیام/

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">