ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

اروپایی شدن ترکیه در دوره اردوغان غیرممکن است

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ
ترکیه آنلاین: رئیس ترک سبزهای آلمان در پی ادامه مشاجره میان نمایندگان ترک تبار مجلس آلمان و رئیس جمهوری ترکیه، گفت: تا زمانی که اردوغان در قدرت است، ترکیه نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود.



به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک، جم اوزدمیر از نمایندگان ترک تبار و رئیس سبزهای آلمان، سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه علیه نمایندگان ترک تبار مجلس آلمان را به باد انتقاد گرفت.
وی گفت: ترکیه فاقد سیاست راهبردی برای عضویت در اتحادیه اروپا است و حزب حاکم آلمان باید در توافقنامه خود با ترکیه در باره مهاجران نیز تجدید نظر کند.
اخیرا مجلس آلمان قطعنامه شناسایی نسل‌کشی ارامنه در دوران عثمانی (در سال های بین 1915 تا 1923میلادی) را به تصویب رساند و گفته می شود که دستکم 11نماینده ترک تبار به این مصوبه رای موافق داده اند.
این امر خشم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را برانگیخت و او طی یک سخنرانی به تندی گفت: آنان چگونه مدعی هستند که ترک می باشند، خون آنان در لابراتوارها باید تست شود.
جم اوزدمیر افزود: اتحادیه اروپا می تواند درهای خود را به روی یک ترکیه دموکراتیک بگشاید، ولی تا زمانی که اردوغان در قدرت است این کشور عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد.
وزارت خارجه آلمان نیز در پی واکنش تند اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تصویب قطعنامه شناسایی نسل‌کشی ارامنه در دوران عثمانی در مجلس آلمان به نمایندگان ترک تبار پارلمان کشورش درباره سفر به این کشور هشدار داد.
وزارت امور خارجه آلمان به نمایندگان ترک تبار مجلس آلمان هشدار داد که از سفر به ترکیه خودداری کنند، چرا که امنیت آن ها در این کشور دیگر قابل تضمین نیست. گفته می شود که نمایندگان ترک تبار مجلس آلمان سفرهای کاری و تفریحی خود برای تعطیلات تابستان به این کشور را لغو کرده‌اند.
جم اوزدمیر از نمایندگان ترک تبار و رئیس سبزهای آلمان و حامی قعطنامه نسل‌کشی ارامنه در پارلمان، از پیام هایی خبر داده که به دست وی رسیده و او را تهدید به قتل کرده اند.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">