ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

زمین لرزه ای به قدرت 4.4 ریشتر بامداد روز سه شنبه استانبول را لرزاند و به دنبال آن صبح امروز زمین لرزه ای به قدرت 4.6 درجه ریشتر بورسا در غرب ترکیه را لرزاند،این زمین لرزه هادر بخش مهمی از منطقه مرمره ترکیه احساس و موجب نگرانی مردم شد.




به گزارش ایرنا، پیش بینی های زلزله شناسان در خصوص اینکه منطقه مرمره روی خط گسل خطرناکی قرار دارد و این خط هراز گاهی فعال می شود و احتمال رو در رویی استانبول با یک زمین لرزه شدید همواره وجود دارد، موجب شده که تا مردم منطقه به زمین لرزه ها بیش از سایر مناطق حساسیت نشان دهند.
در این میان رصد خانه قندیلی دانشگاه استانبول، که ابتدا شدت زمین لرزه بورسا را 4.4 ریشتر اعلام کرده بود، با بروز رسانی داده های خود، شدت زمین لرزه را 4.6 درجه ریشتر اعلام کرد.
این رصد خانه زمان وقوع زمین لرزه بورسا را ساعت 7.09 دقیقه صبح ( 8.39 به وقت تهرا) و مرکز این زمین لرزه را منطقه گورسو در این شهر اعلام کرده است. زمین لرزه در عمق 13.8 کیلومتری زمین بوقوع پیوسته است.
دکتر اوکان تویسوز استاد دانشگاه تکنیک استانبول به شبکه خبر ان.تی.وی گفت: بورسا در سالهای گذشته شاهد زمین لرزه های شدیدی بوده و روی خط گسل فعالی قرار دارد.
او در مورد زمین لرزه استانبول و اینکه این زمین لرزه ها می تواند پیشتاز زمین لرزه بزرگی باشد، گفت: استانبول همواره با خطر جدی زمین لرزه شدید روبروست و از این رو باید آمادگی داشت.
شب گذشته نیز زمین لرزه ای به شدت 3.9 درجه ریشتر منطقه توریستی داتچا در کناره دریای مدیترانه ترکیه را لرزاند.


پایان پیام/


۹۵/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">