ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه


 ترکیه با کاهش تعداد گردشگران خارجی این کشور، در تلاشی برای جذب گردشگر، یک فروند جامبوجت ایرباس را در دریای اژه غرق کرد.



به گزارش ترکیه آنلاین روز یکشنبه یک فروند ایرباس A300 در جنوب شرقی کوش آداسی، یک مقصد گردشگری محبوب در 80 کیلومتری ازمیر در غرب ترکیه، به زیر آب انداخته شد.

این هواپیما، که 270000 لیر ترکیه (64000 پوند) ارزش داشت، با قرار گرفتن در زیر آب، جانوران و گیاهان بسیاری را به خود جذب خواهد کرد و به یکی از مقاصد گردشگری برای غواصان تبدیل خواهد شد.

شهردار شهر آیدین ترکیه امیدوار است این اقدام، گردشگری در زیر آب را در این منطقه توسعه دهد. او گفت: «این پروژه، با هدف جذب گونه های زیستی در زیر آب، به دنبال توسعه بخش غواصی و گردشگری زیر آب است. برآورد می شود حدود 250 هزار گردشگر داخلی و خارجی برای غواصی به این منطقه سفر کنند. این پروژه در کوتاه مدت نقطه عطفی در بخش گردشگری «کوش آداسی» خواهد بود.»



به دلیل نگرانی های امنیتی و تنش های اخیر مسکو و آنکارا، ماه گذشته تعداد گردشگران خارجی ترکیه با 28 درصد تنزل به پایین ترین سطح در 17 سال گذشته رسید. تنش های ترکیه و روسیه به کاهش 80 درصدی تعداد گردشگران روس منجر شده است. صنعت توریسم یکی از بخش های حیاتی اقتصاد ترکیه است. با توجه به بحران های سیاسی و حملات تروریستی در این کشور، صنعت گردشگری در ترکیه با خطر جدی مواجه است.








پایان پیام/


۹۵/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">