ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: مجموعه‌ای از جنگنده‌های تورنادوی نیروی هوایی عربستان برای مشارکت در رزمایش موسوم به«عقاب آناتولی» وارد پایگاه نظامی قونیه (سرزمین مولانا) در ترکیه شدند.



خبرگزاری واس عربستان نوشت، علی بن ظافر العمری، فرمانده گروه نیروی دریایی عربستان اعلام کرد با رسیدن این جنگنده‌ها و اجرای تمرینات نظامی مورد نظر، مرحله اول این رزمایش به پایان رسید.

وی افزود، تلاش برای افزایش همکاری متقابل در زمینه آموزش و تبادل تجربه میان کشورهای مشارکت‌کننده در این رزمایش همچنان ادامه دارد.

گروهی از نیروهای هوایی عربستان شنبه (1 خرداد) و قبل از آنها، نیروهای زمینیِ این کشور برای مشارکت در این رزمایش وارد پایگاه نظامی قونیه شدند.



یازده کشور از جمله آمریکا، آلمان، عربستان و قطر در این رزمایش که به مدت 21 روز در ترکیه برگزار می‌شود، حضور دارند.

سرهنگ علی بن محمد الشهری از فرماندهان نیروهای سعودی مدعی شد، این رزمایش چند ملیتی یکی از بزرگترین رزمایش‌ها در سطح جهان از نظر تعداد نیروهای شرکت‌ کننده و گستردگی میدان تمرین خواهد بود. وی همچنین افزود، این رزمایش در سایه افزایش تهدیدات تروریستی در حدّ فاصل دو شهر آنکارا و ازمیر برگزار می‌شود.

این رزمایش در شرایطی انجام می‌شود که به گفته کارشناسان، دو کشور عربستان و ترکیه از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در سوریه و تأمین کننده سلاح و تجهیزات برای آنان هستند.
همچنین عربستان سعودی در حال حاضر به تجاوز خود به یمن در همسایگی جنوبی خود ادامه می‌دهد.

در اسفند ماه سال گذشته نیز نیروهای نظامی بیش از 20 کشور در رزمایش شمال شرقی عربستان سعودی شرکت کردند، رزمایشی که به ادعای خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «یکی از بزرگ ترین رزمایشهای جهان بود». یگان‌هایی از ارتش ترکیه نیز در این رزمایش حاضر بودند.
پایان پیام/

۹۵/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">