ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با عنوان تضادهای ارزشی میان جامعه ترکیه و اتحادیه اروپا خواستار انصراف دولت ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا شد.



به گزارش ایرنا، در حالی که طی روزهای اخیر انتقادهای تند مقامات اروپایی از سیاست های دولت ترکیه در سرکوب مخالفان و نقض آزادی عقیده و بیان موجب سردی مناسبات این کشور با اتحادیه اروپا شده است، نشانه هایی نیز از واگرایی طرفین به چشم می خورد.
پایگاه خبری ملی گازته روز جمعه به نقل از «تمل کاراملااوغلو» معاون حزب سعادت نوشت: دولت آنکارا هر چه سریعتر به روند همگرایی با اتحادیه اروپا پایان دهد چرا که عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا با ارزشهای ملی و هویت جامعه ترکیه در تضاد است.
وی گفت: ترکیه در صورت عضویت کامل در اتحادیه اروپا مجبور به رعایت اصول آن اتحادیه خواهد شد و در آن صورت ترکیه باید برنامه های آموزش و پرورش خود را براساس باب میل آنان تنظیم کند و مردم ما نیز سبک زندگی خود را با اروپائیان هماهنگ کنند.
وی تاکید کرد: ارزش های جامعه ترکیه با ارزش های حاکم بر اروپا هماهنگی ندارد.
ترکیه از سال 2005 میلادی رسما نامزد عضویت در اتحادیه اروپا شد، ولی در 11 سال گذشته پیشرفت محسوسی برای عضویت حاصل نشده است.
موانع اصلی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا عبارتند از، اختلاف ارضی و سیاسی با بخش یونانی نشین قبرس و اختلاف سیاسی با یونان که هر دو اعضای کامل اتحادیه هستند و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بستگی به توافق آنها دارد.
جمعیت حدود 79 میلیونی ترکیه و اسلامی بودن این کشور نیز از جمله مواردی است که مانع پذیرش سهل ترکیه در اتحادیه اروپا می باشند، زیرا جمعیت این کشور بیشتر از جمعیت مجموع حدود شش کشور عضو این اتحادیه است .
ناظران آگاه در آنکارا عقیده دارند که خوش بینانه ترین گمانه زنی در مورد زمان عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا، حداقل به 10 سال زمان نیاز دارد و شرایط جهانی و تحولات فعلی در منطقه اگر به همین شکل کنونی بماند، شاید عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را تبدیل به یک رویا برای آنکارا کند.

پایان پیام/

۹۵/۰۳/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">