ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

رابطه ترکیه با بنگلادش تیره شد

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ق.ظ
رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی اعدام رهبر اسلام‌گرای بنگلادشی را به شدت محکوم کرد.



به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان با انتقاد شدید از اعدام رهبر حزب «جماعت اسلامی» در بنگلادش گفت: در همین راستا آنکارا سفیر این کشور را فراخوانده  است.

همچنین وی در بخش دیگری از اظهاراتش از سکوت اروپا در برابر این اقدام بنگلادش انتقاد کرد و خطاب به کشورهای اروپایی گفت: مگر شما مخالف اعدام نیستید؟

وی ادامه داد: هیچ صدای اعتراضی بلند نشده است، زیرا کسی که اعدام شده است، مسلمان است.

مقامات بنگلادش رهبر حزب "جماعت اسلامی" این کشور را به اتهام نسل کشی و ارتکاب دیگر جنایت‌ها در جریان جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان اعدام کردند. وی چهارمین رهبر این حزب ممنوعه است که طی چند سال اخیر اعدام می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت: اگرچه از اجرای عدالت درخصوص اقدامات وحشیانه جنگ 1917 میلادی حمایت می‌کنیم اما بسیار مهم است که دادگاه‌های متهمین این اقدامات وحشیانه آزاد، عادلانه و شفاف باشد و طبق توافق نامه‌های بین‌المللی صورت گیرد.

دولت بنگلادش می‌گوید، در جریان جنگ 1971 میلادی که در آن برخی فرقه‌ها از جمله جماعت اسلامی مخالف استقلال از پاکستان بودند، حدود سه میلیون تن کشته و هزاران زن مورد تجاوز قرار گرفتند.

این در حالی است که حزب "جماعت اسلامی" این مساله را که رهبرانش مرتکب اقدامات وحشیانه شده‌اند، رد می‌کند.

گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی می‌گویند، روند این دادگاه از استانداردهای بین‌المللی محروم بود؛ اتهاماتی که دولت آن را رد می‌کند.

پایان پیام/

۹۵/۰۲/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">