ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

از "مدیریت شرکت" تا "جمع آوری زباله" در خیابان (+عکس)

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۷ ق.ظ
ترکیه آنلاین: بیش از 4 سال است که به دلیل جنگ داخلی سوریه به ترکیه مهاجرت کرده است ، اما مرد ثروتمندی که زمانی مدیر دو شرکت متوسط در کشورش بود، هم اکنون در خیابان های استانبول کاغذ جمع می کند تا امورات خود را بگذراند و به دلیل مشکلات مالی مجبور شده است همسر و فرزندانش را نزد پدر زنش به لبنان بفرستد.


به گزارش عصر ایران از زمانی که سرنوشت " نادر ابراهیم " 44 ساله ، شهروند سوری پناهجو در ترکیه تیتر نخست روزنامه "شوک " چاپ استانبول شد، بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل اعلام کرده اند حاضرند او را استخدام کنند و اینک او با داشتن بیش از دهها پیشنهاد همکاری اعلام کرده است در حال بررسی آنهاست تا یکی از مناسب ترین شان را انتخاب کند.

ماجرای " نادر ابراهیم" از آنجا آغاز می شود که او در سال 2012 و همزمان با بالا گرفتن شعله های آتش جنگ داخلی سوریه، با برداشتن بخشی از نقدینگی و جا گذاشتن بخش بزرگی از اموال غیر منقول خود در سوریه، راهی ترکیه می شود.

این مرد کارآفرین سوری که تحصیلکرده اقتصاد از مراکش بوده و در سوریه جزء کارآفرینان موفق و صاحب دو شرکت بوده، به 5 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، ایتالیایی و اسپانیولی مسلط است.

او در سال نخست حضور خود در استانبول به دلیل استطاعت مالی خوبش در هتل اقامت می کند و این گونه بخشی از آنچه که به صورت نقدی با خود به ترکیه آورده بود صرف اقامت در هتل می شود.

اما ضربه اصلی که به این مرد سوری می خورد از ناحیه افرادی است که او را فریب می دهند و با ادعای "شراکت " و راه اندازی "کسب و کار " باقی مانده سرمایه این مرد سوری را بالا می کشند و او زمانی به خود می آید که دیگر هیچ پولی برای تامین معاش خود و همسر وفرزندانش ندارد.

نادر ابراهیم مجبور می شود همسر و فرزندانش را نزد پدرزنش به لبنان بفرستد و خود در استانبول به کار جمع آوری زباله های کاغذی برای فروش در کارخانه های بازیافت مشغول می شود.

او به طور متوسط از این راه درآمدی روزانه معادل  50 تا 100 لیر ترک کسب می کند. (حداقل دستمزد در ترکیه 1300 لیر در ماه است.)

اما با انتشار سرنوشت این مهاجر سوری در روزنامه " شوک " و سپس پخش گزارش سرنوشت این مرد سوری در تلویزیون های مختلف ترکیه، ورق به نفع نادر ابراهیم برگشته است.

در دو روز گذشته کارآفرینان و صاحبان شرکت های مختلف از شهرهای مختلف ترکیه (آنکارا، استانبول ، آدانا، آنتالیا و..) برای حل مشکل این مرد سوری به او پیشنهاد مشاغل مختلف داده اند و هم اینک به گفته نادر ابراهیم او پیشنهادهای مختلفی در دست بررسی دارد.

نادر ابراهیم اعلام کرده است نخستین کاری که پس از استخدام در یکی از شرکت هایی که به او پیشنهاد همکاری داده اند، بازگرداندن خانواده اش از لبنان به ترکیه است.



نادر ابراهیم پناهجوی 44 ساله سوری در ترکیه

نادر ابراهیم پناهجوی 44 ساله سوری در ترکیه

تیتر و عکس نخست 3 روز پیش روزنامه شوک ترکیه درباره ماجرای نادر ابراهیم

تیتر و عکس نخست 3 روز پیش روزنامه شوک ترکیه درباره ماجرای نادر ابراهیم


پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">