ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: طی روزهای گذشته دامنه اقدامات تروریستی گروهک PKK به استان وان هم کشیده شده و موجب نا امنی این شهر توریستی شده است.


در حالی که این گروهک تروریستی بیشتر مناطق جنوب شرق ترکیه را نشانه گرفته، کمتر کسی باور می کرد که دامنه این اقدامات به وان کشیده شود اما امروز با انفجار بمب و کشته شدن دو پلیس، شهر وان هم نا آرام شد.
به گزارش خبرگزاری دوغان ، شاهدان عینی از اعزام چندین آمبولانس به محل حادثه خبر دادند ، در این انفجار تعدادی نیز زخمی شده اند
بر پایه این گزارش این حادثه هنگام پاکسازی مواد منفجره کارگذاشته شده توسط عناصر حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در مسیر جاده منتهی به شهر «وان » در شرق ترکیه اتفاق افتاد.
رسانه های ترکیه به نقل از منابع محلی اعلام کردند که عناصر 'پ.ک.ک' بمب یاد شده را پیش تر در این مسیر جاسازی کرده بودند و از طریق کنترل از راه دور آن را منفجر کرده اند.
مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه حدود 9 ماه است که شاهد درگیری های خونین بین نیروهای دولتی و اعضای حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) است.
به گفته مقام های امنیتی ترکیه در این مدت بر اثر بمباران مواضع 'پ.ک.ک' در شمال عراق توسط جنگنده- بمب افکن ها و در درگیری های داخل خاک این کشور، حدود پنج هزار نفر از مخالفان کُرد، اعضای پ.ک.ک و حدود 400 نفر از مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شده اند.
همچنین در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود 250 هزار نفر از اهالی مناطق یادشده از خانه و کاشانه خود کوچ کرده و دانش آموزان این مناطق نیز فرصت تحصیل را از دست داده اند.

پایان پیام/

۹۵/۰۲/۲۲

نظرات  (۳)

با سلام وخسته نباشی ما یکشنبه عازم وان هستیم امنیت  ندارد اهل ریسک نیستیم  مسافرتمان را عقب بیندازیم یا میتوانیم به سفرمان طبق برنامه بپر دازیم ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام. اوضاع وان مساعد نیست. هر لحظه امکان اقدام تروریستی از سوی پ ک ک وجود داره
اشرار و راهزنان کُرد عملیات تروریستی انجام میدن ولی هوایی و با قطار نه مشکلی نیست
با سلام ما دوشنبه عازم استانبول هستیم وضعیت استانبول از نظر امنیت چگونه هست ؟
پاسخ:
سلام. انشالله سفرتون بی خطر باشه. با وجود بمبگذاری هفته گذشته، اوضاع استانبول شدیدا امنیتی است و امنیت نسبی برقراره

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">