ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

جنگ شهری خشن در ترکیه (+عکس)

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: تصاویر زیر ، عکس های درگیری های روز گذشته در شهر "شیرناک " در جنوب شرق ترکیه است.

به گزارش عصر ایران دولت ترکیه می گوید در این شهر و برخی دیگر از شهرهای کرد نشین در جنوب شرق این کشور با گروه های مسلح و تروریستی مبارزه می کند.

به گفته دولت ترکیه افراد مسلح  گروه پ.ک.ک با جاگیری در خانه ها و استفاده از اماکن مسکونی به عنوان سنگر به مواضع نیروهای دولتی این کشور حمله می کنند.

در ماه های گذشته و با تشدید درگیری ها بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان کرد در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه ، صدها نفر کشته و زخمی شده اند.

تصاویر زیر که طی امروز و دیروز در خبرگزاری های رسمی ترکیه منتشر شده است، نشان دهنده درگیر یهای دو روز اخیر در شهر شیرناک (مرکز استانی به همین نام) در جنوب شرق ترکیه است. ارتش ترکیه اعلام کرده است در نبردهای چند روز گذشته در این شهر بیش از 85 شبه نظامی وابسته به پ.ک.ک را دستگیر و خلع سلاح کرده است.




جنگ شهری خشن در ترکیه (+عکس)

جنگ شهری خشن در ترکیه (+عکس)

جنگ شهری خشن در ترکیه (+عکس)

جنگ شهری خشن در ترکیه (+عکس)

دیروز  "زید رعد الحسین" کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل متحد  با انتشار گزارشی از وضعیت وخیم در برخی شهرهای کرد نشین ابراز نگرانی کرده و دولت ترکیه را به اعمال خشونت علیه غیر نظامیان کرد متهم کرده است.

بر اساس این گزارش دولت ترکیه متهم شده است با استقرار " تک تیراندازها " در شهرهای کرد نشین ، غیر نظامیان کرد را که در جریان تظاهرات ضد دولتی مشارکت دارند، مورد هدف قرار می دهد.

بر اساس اعلام کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل گزارش های نگران کننده ای از هدف قرار دادن کودکان و زنان توسط تانک ها و تک تیراندازهای وابسته به نیوهای دولتی  ترکیه به دست این سازمان  رسیده است.

دیده بان حقوق بشر نیز دیروز و همزمان با اظهارات کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده است نیروهای مرزبانی ترکیه به بدرفتاری خود با پناهجویان سوری ادامه داده و به سوی آنها شلیک می کنند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر در ماه‌های مارس و آوریل سال جاری میلادی، نیروهای گارد مرزی ترکیه پنج پناهجوی سوری شامل یک کودک را کشته و 14 نفر دیگر را شدیدا زخمی کرده اند.

پایان پیام/


۹۵/۰۲/۲۲

نظرات  (۳)

دیده بان حقوق بشر تشریفشو ببره استرالیا

که بلایی به سر تعداد کمی پناهنده آورده که توشون فقط دو تا ایرانی خودسوزی کردند زنده زنده جلو چشم دوربینا کباب شدن اخرشم سخنگوی دولت گفته اگه خوب بشه بازم برش میگردونیم همونجایی که خودشو اتیش زده که اخرشم بدبخت زنده نموند 
برن به داد پناهجوهایی برسن که تو کمپ های یونان و استرالیا هر روز تهدید به تجاوز جنسی میشن و گاها سر غذا به هم حمله میکنن

نه ترکیه که 3 میلیون پناهجورو شب و روز سیر میکنه و بدون کوچک ترین هزینه و خارج از نوبت به بیمارستان میفرستن تا جایی که صدای محلی ها هم دراومده تازگیا تحصیل رایگانم بهش اضافه شده

برن خدا روزیشونو جای دیگه حواله کنه 
ترکیه بهشت است. بهشت روی زمین 
امنیت تورکیه امنیت ایران و امنیت ایران هم امنیت تورکیه است. از اختلاف این دو کشور دوست و برادر فقط تروریست های کُرد سود میبرند.  یاشا تورک میلتی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">