ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه شبکه تلویزیونی ضد ایرانی را تعطیل کرد

پنجشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ
شبکه تلویزیونی «سامان یولو» ترکیه متعلق به جماعت نور به رهبری فتح الله گولن از مخالفان رییس جمهوری ترکیه تعطیل شد.





به گزارش ترکیه آنلاین به نقل از وب سایت حریت، پخش برنامه های شبکه تلویزیونی «سامان یولو» (اس تی وی) پیشتر به دستور شورای عالی نظارت بر رادیو و تلویزیون ترکیه از ماهواره «ترک ست» ترکیه متوقف شده بود.
از امروز (یکشنبه) پخش برنامه های این شبکه تلویزیونی از آنتن های زمینی نیز متوقف شد.
این شبکه سازنده چندین سریال ضد ایرانی بود. از معروف ترین برنامه های تولیدی این شبکه می توان به سریال «کلید اسرار» اشاره کرد.



دولت ترکیه از دو سال پیش با عنوان اینکه جماعت نور در صدد کودتا علیه دولت می باشد، عملیات گسترده ای را برای سرکوب هواداران و خشکاندن منابع مالی و توقیف رسانه های متعلق به این جماعت را آغاز کرده است.
بازرسان دولت و پلیس تخلفات مالی استانبول، روز چهارشنبه گذشته 13هزار و 600 نفر از مردم ترکیه را به حمایت مالی از جماعت نور متهم کرده اند.
در پی بازداشت 41 نفر از مدیران و کارکنان بانک 'آسیا' به دستور دادستان استانبول و سپرده شدن اداره این بانک به دست متولیان منتخب دولت آنکارا، بازرسان دولت داود اوغلو حساب های صاحبان سپرده و حواله های ارسال شده به حساب های این بانک را مورد بررسی قرار دادند.
پیشتر اغلب دستگیرشدگان متهم به همکاری با جماعت نور در ترکیه را کارمندان ارشد و افسران بلندپایه پلیس و دادستان ها تشکیل می دادند، اما از اسفند ماه سال گذشته در همین ارتباط، روزنامه منتقد زمان، شرکت انتشاراتی فضا و خبرگزاری جیهان به دستور دادگاهی در استانبول تحت کنترل قرار گرفت و اداره این مراکز به دست متولیان منتخب دولت آنکارا سپرده شد.
در سه ماه گذشته نیز 318 نفر از افسران ارشد، نویسندگان و تجار ترکیه و 5 خبرنگار به همین اتهام بازداشت شدند.
جماعت نور به رهبری فتح الله گولن متحد سابق حزب حاکم عدالت و توسعه و بزرگ ترین تشکل مخالف فعلی علیه دولت این کشور، از سوی دولت ترکیه به عنوان ساختار موازی در داخل دولت داود اوغلو تلقی می شود و دستگیری ها و تسویه های گسترده منتسبین به این جماعت از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دولت ترکیه، فتح الله گولن رهبر جماعت نور مقیم آمریکا را عامل و طراح کودتا و اقدامی برای سرنگونی دولت حزب عدالت و توسعه می داند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز حامیان گولن را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی این کشور توصیف می کند.

پایان پیام/

۹۵/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">