ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین: سخنرانی یک نماینده عضو HDP در مجلس ترکیه و انتقاد وی از نیروهای امنیتی باعث شد تا درگیری های نسبتا شدید فیزیکی میان نمایندگان AKP و HDP رخ دهد که در این میان چندین نماینده حزب کردهای ترکیه مجروح شدند.




به گزارش کردپرس به نقل از Haber7، امروز پارلمان ترکیه شاهد درگیری فیزیکی میان نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها و حزب عدالت و توسعه بر سر عملیات های نیروهای امنیتی در جنوب شرق ترکیه بود.

موضوع از آن جا آغاز شد که فرهاد اینجو نماینده شرناخ از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهارات خود با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات های جنوب شرق عنوان کرده بود که نیروهای امنیتی با اختیارات تامی که از دولت دریافت کرده اند دست به قتل عام شهروندان کرد در جنوب شرق ترکیه می زنند. این سخنان با واکنش بسیار تند نمایندگان حزب عدالت و توسعه روبه رو شد. برخی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه به سمت فرهاد اینجو یورش بردند و درگیری های فیزیکی میان نمایندگان دو حزب رخ داد.

نمایندگان حزب عدالت و توسعه با سر داد شعارهایی فرهاد اینجو نماینده شرناخ را "تروریست" خطاب کردند که این مسئله با واکنش نمایندگان HDP در دفاع از فرهاد اینجو روبه رو شد. در این درگیری های فیزیکی آیهان بیلگن، سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها به همراه هدی کایا، چاغلار دمیرل و بورجو اوزکان چلیک از نمایندگان زن HDP مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.



پایان پیام/


۹۵/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">