ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه با دانشگاه ازمیر کشور ترکیه در دو رشته آموزشی مهارت آشپزی و چرم‌سازی تفاهم‌نامه‌ منعقد کرده است.




به گزارش ایرنا، محمدعلی اخباری دوشنبه شب در آئین معارفه سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر افزود: برنامه انعقاد تفاهم نامه های آموزشی با برخی دیگر از کشورها نیز در دستور کار قرار دارد.
وی یادآورشد:بر خلاف بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور سیاست های دانشگاه جامع علمی، کاربردی اقتصاد محور و دانش بنیان طراحی می شود.
اخباری اظهارداشت:دانشگاه جامع علمی، کاربردی یک مرکز نسل سوم است که با این رویکرد 60 درصد درس های آن مهارتی و مابقی نیز نظری است.
وی ادامه داد: در 22 سال عمر دانشگاه جامع علمی، کاربردی برنامه راهبردی و سیاست‌های فرارو در وضعیت مناسبی قرار نداشت اما حال با تصویب سند راهبردی این دانشگاه افق روشنی پیش روی آن گشوده شده است.
اخباری گفت: پیش از این 60 درصد رشته‌های مراکز دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در پنج رشته حسابداری، فناوری اطلاعات، مدیریت، کسب و کار، طرح‌های فرهنگی بود ولی در این سال ها با رویکرد جدید دانشگاه رشته های مورد نیاز بازار کار برای آن تعریف شده و در هر استان متناسب با ظرفیت آن رشته هایی تعریف می شود.
وی یادآور شد: در پذیرش ترم بهمن ماه پارسال هفت هزار و 600 کد رشته محل ارائه شد که از این شمار 700 کد رشته جدید بودند.
اخباری با اشاره به فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی گفت: استان بوشهر با برخورداری از ظرفیت‌های مهم در حوزه اصناف، گردشگری و کشاورزی باید متناسب با این ظرفیت ها، رشته های جدید در مراکز علمی کاربردی آن تدوین شود.
در این آئین حسین اسکندری به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان بوشهر معرفی و از خدمات فضل‌الله لک رئیس پیشین مرکز یاد شده تجلیل شد.

 

پایان پیام/ 

۹۵/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">