ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

افزایش شمار بیکاران در ترکیه

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۳:۲۱ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نرخ بیکاری در ترکیه در اولین ماه سال جاری میلادی به 11.1 درصد و شمار بیکاران نیز به سه میلیون و 290 هزار نفر رسید.



به گزارش ایرنا، بر اساس داده های موسسه آمار دولتی ترکیه که روز جمعه مطابق با تقویم کاری اعلام منظم داده های اقتصادی منتشر شد، نرخ بیکاری در میان افراد بالای 15 سال در ماه ژانویه 2016 (دی و بهمن 94) به 11.1 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 هزار نفر افزایش نشان می دهد.
افزایش نرخ بیکاری در ترکیه همسو با افت جدی نرخ رشد اقتصادی و تولید، نگرانیهای جدی در محافل اجتماعی و اقتصادی این کشور ایجاد کرده است.
همسو با رشد نرخ تورم، کاهش قدرت خرید مردم و افزایش بیکاری در دوره اخیر، انتقادهای تندی به الگوی رشد اقتصادی دولت آنکارا صورت می گیرد.
صنعت گردشگری ترکیه نیز ناشی از اختلافات این کشور با روسیه، بحران در سوریه، جنگ با کردها در مناطق شرقی و جنوبی ترکیه و چند رشته بمب گذاری در استانبول و آنکارا، با مشکلات و افت فراوان دست به گریبان است و به گفته کارشناسان دهها هزار تن از کارکنان در این بخش در آستانه بیکاری قرار دارند.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">