ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

در سفر زمینی به ترکیه، خودروی خود را چگونه بیمه کنیم؟

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸ ق.ظ
 ترکیه آنلاین: احتمالا اگر تا بحال با خودرو شخصی از کشور خارج شده باشید با مبحث بیمه خودرو آشنایی کامل دارید. در هنگام خروج زمینی از مرز ترکیه ، بدون بیمه اجازه خروج به شما داده نخواهد شد. اکثر دوستان بیمه را زیاد جدی نگرفته و گرفتن بیمه را به لحظه ی خروج از مرز موکول میکنند و این مسئله باعث اتلاف وقت و هزینه ی بسیاری برای آنان می گردد و اولین روز مسافرت را در کامشان تلخ می کند . پس چاره چیست ؟



عمومی ترین راه (والبته مشکل ترین آن ) اینست که شما بیمه خود را هنگام خروج از مرز تهیه کنید . در مرز بازرگان معمولا زمان زیادی برای این کار تلف نمیشود و بدلیل حجم بالای تردد مرز ، نمایندگیهای بیمه حداکثر ظرف یکساعت بیمه شما را از طرف ترک اخذ و به شما تحویل می دهند. ولی در مرز رازی ممکن است یکروز صبح تا عصر منتظر شوید و بیمه شما صادر نگردد و مجبور باشید شب به خوی بازگشته و روز بعد مجددا اقدام کنید.

نمایندگیهای بیمه مستقر در مرز عموما از طریق چت کردن با نمایندگی ترک ، مشخصات شما را به آنها میدهند و بیمه آنطرف صادر و برای نمایندگی ایران ایمیل می شود و یک نسخه از آن چاپ و در اختیار شما قرار میگیرد. بدلیل اختلاف یکساعت و نیم ترکیه با ایران و اختلالات فراوان اینترنتی در مرز ، توصیه می شود هرگز و هرگز روی دریافت بیمه در مرز رازی حساب نکنید چون علاوه بر معطلی نصف روزه ، هزینه ای که از شما دریافت می شود بسیار بیشتر از قیمت واقعی است ولی چون در آنجا راه پس و پیش ندارید مجبور به پرداخت آن خواهید شد.

راه دوم استفاده از بیمه ی آکسای بیمه ایران است که در شعب مرکزی صادر میشود و قیمت پانزده روزه آن در حال حاضر 75 هزار تومان است .

راه سوم اینست که شما از مسافران یا رانندگانی که به ترکیه تردد دارند بخواهید که برای شما از ترکیه بیمه تهیه کرده و بیاورند (ارزانترین راه)

راه چهارم اینست که اگر همراه دارید . وی خروجی را پرداخته و از مرز خارج شود و بیمه را از طرف ترکیه تهیه و برای شما بیاورد

راه پنجم اینست که با نمایندگیهای بیمه در بازرگان تماس بگیرید و وجه بیمه را بحساب آنها واریز نمائید. آنها بیمه شما را تهیه و با پست پیشتاز یکی دو روزه بدست شما می رسانند.

توصیه ی مجددم اینست که هرگز روی دریافت بیمه نامه در مرز رازی حساب نکنید.



در ضمن ترکهای ترکیه به بیمه SIGORTA (سیگورتا) میگویند. قیمت بیمه سه ماهه روی آن 55 لیر درج شده است اما نمایندگیهای بیمه در ایران معمولا رقمی بین صد تا صد و سی هزار تومان از شما دریافت خواهند کرد.

منبع: وبسایت سفر زمینی به ترکیه
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">