ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

بسته حمایتی دولت ترکیه برای نجات گردشگری آنتالیا

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۳۴ ب.ظ
 وزارت گردشگری ترکیه با هدف جلوگیری از تداوم سقوط صنعت گردشگری و تشویق مسافران خارجی برای حضور در این کشور، یک بسته حمایتی برای رشد صنعت گردشگری در آنتالیا ارائه داده است.




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر گردشگری و وزیر امنیت شغلی و اجتماعی ترکیه از طرح حمایتی برای تقویت صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی در آنتالیا و موگلا رونمایی کردند.

این بسته شامل پنج بخش می‌شود و سال آینده اولین مرحله آن عملی خواهد شد. هدف دولتمردان ترکیه‌ای حمایت از اشتغال‌زایی و آموزش افراد، از کارمندان خارجی گرفته تا تازه‌کارها‌، در حوزه گردشگری است.

به گفته وزیر کار ترکیه‌، این بسته در اصل برای حمایت از 45 هزار نفری است که 9 ماهِ سال شغل دارند، اما سه ماه مابقی را بیکار هستند. 95 درصد این افراد در شهرهای آنتالیا و موگلا سکونت دارند. هزینه این طرح 260 میلیون لیره (برابر 92 میلیون دلار) پیش‌بینی شده است.

براساس آمار منتشر شده‌، امسال رزرو هتل‌ها و تورهای گردشگری داخلی ترکیه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته و تاکنون چهار میلیون مسافر برای سفرهای داخلی خود از پیش برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گزارش دیلی نیوز‌، این در حالی است که در ماه فوریه 2016 آمار گردشگری خارجی این کشور 10 درصد تنزل پیدا کرد و این پایین‌ترین رقم طی یک دهه گذشته بوده است. حملات تروریستی‌ و تحریم اقتصادی ترکیه از سوی روسیه عوامل اصلی این رکود هستند. در این مدت بیشترین لغو سفر از سوی آلمانی ها بوده که 40 درصد این آمار را به خود اختصاص دادند. اخیرا هم سفارت آمریکا در ترکیه در "پیامی فوری"، سفر به مناطق توریستی این کشور به ویژه در شهرهای استانبول و آنتالیا را خطرناک قلمداد کرده، مسافران خود را از "تهدیدی جدی" باخبر کرد و از آن‌ها خواسته در سفر خود شدیدا احتیاط کنند.

انهدام جت جنگی روسیه به دست ارتش ترکیه در ماه نوامبر باعث شد روسیه تمام پروازهای چارتر به مقصد ترکیه را لغو کند. در اثر این رویدادهای تعداد مسافران روس در ماه‌های نخست سال جاری میلادی به نصف کاهش پیدا کرد.

ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی شاهد چهار حمله انتحاری بوده که آخرین آن‌ها ماه گذشته در یکی از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول رخ داد و منجر به کشته شدن سه تن شد. مسئولیت دو انفجار را داعش و دو حمله دیگر را نیروهای کرد بر عهده گرفتند.

تحریم‌های اقتصادی روسیه علیه ترکیه که صنعت گردشگری‌اش وابستگی فراوانی به ورود مسافران روس دارد، هم به یک‌باره صنعت گردشگری این کشور را با چالشی بی‌سابقه مواجه کرده، بحرانی که امروز تا حدی سخت و زیان‌آور شده که مقامات عالی‌رتبه ترکیه را مستاصل در پی یافتن راه برون‌رفتی از این شرایط قرار داده است.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری روسیه، در دو ماهه ابتدایی سال 2016 میلادی در مجموع دو میلیون و 400 هزار گردشگر خارجی ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند که این رقم نیز نشان از کاهش 8.5 درصدی در مقایسه با سال 2015 میلادی دارد.

نگرانی‌های امنیتی به سبب انفجارهای تروریستی چندماه اخیر در استانبول و آنکارا موجب شده گردشگران خارجی چندان رغبتی برای سفر به ترکیه نداشته باشند.

پایان پیام/
۹۵/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">