ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

آغاز فعالیت بانک ملت در سه شهر ترکیه

دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ
ترکیه آنلاین: نماینده ویژه رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه بانک ملت از جمعه گذشته به طور کامل وارد نظام بانکی ترکیه شد، گفت: همه عملیاتی که بانک‌های ترکیه انجام می‌دهند، در سه شعبه بانک ملت در آنکارا، استانبول و ازمیر نیز انجام می‌‌شود.





به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمود واعظی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور ترکیه در خاتمه سفر خود به ترکیه برای شرکت در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، نتایج این دور از نشست‌های کمیسیون و دیدارهای خود با مقامات بلندپایه ترکیه را با خبرنگاران در میان گذاشت.

خبرگزاری فارس: ورود بانک ملت به نظام بانکی ترکیه/راه‌اندازی خط اعتباری 350 میلیون دلاری بین بانک توسعه تجارت و اگزیم بانک

وی در ابتدا این گفت‌وگو با بیان اینکه قرار بود که بیست و پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه سال گذشته برگزار شود، گفت: چون در ترکیه انتخابات پارلمانی بود و دولت و مجلس جدید بعد از انتخابات عمومی دوم شکل گرفت، لذا دو طرف ترجیح دادند که این کمیسیون را در زمان و شرایط مناسبی برگزار کنند. در نهایت در سفر اواخر اسفند ماه گذشته احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه به تهران قرار شد، در اولین فرصت ممکن این نشست برگزار شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور ترکیه ادامه داد: در بیست و پنجمین دور کمیسیون مشترک چند هدف دنبال شد. اول تعیین نقشه راه همکاری‌ها در دوره جدید تا نشست بعدی کمیسیون تا مشخص شود همه نهادهای مرتبط 2 کشور چه نوع برنامه‌ای برای همکاری دارند تا پیگیر شوند.

واعظی با بیان اینکه مورد دیگر اهمیت بالای روابط بانکی بود که سندی در این راستا آماده و امضا شد، تصریح کرد: برای تسهیل کار بخش خصوصی سندی هم بین اتاق‌های ایران و ترکیه امضا شد تا یک مکانیسم داوری بین خود داشته باشند. این اسناد تضمین‌کننده و تامین‌کننده اعتماد برای مراودات تجاری بین بخش‌های خصوصی 2 کشور خواهد بود.

وی در خصوص جمع‌بندی دستاوردهای کمیسیون مشترک گفت: یک اراده سیاسی هم طرف ایرانی و هم طرف ترک داشت که موانع برطرف و روابط گسترش پیدا کند. لذا در شرایط بعد از تحریم برای تحقق هدف روسای جمهوری 2 کشور برای رساندن حجم مبادلات بازرگانی به 30 میلیارد دلار، باید موانع و مشکلات بر سر راه این هدف برداشته می‌شد. این موانع بیشتر در زمینه‌های گمرکی، برخی تعرفه‌ها و دیوارهای گمرکی، مسائل بانکی و حمل و نقل و سیف‌گاردها دیده می‌شود.

واعظی با اشاره به دیدارهای فشرده خود در این سفر عنوان کرد: طرف‌های ترک برخورد مثبت و سازنده‌ای در خصوص رفع موانع داشتند. توافقات بسیار خوبی را در زمینه مشکلات گمرکی کردیم و برای حل مشکلات زمان مشخص شد.

رئیس کمیسیون مشترک ایران با طرف ترک با بیان اینکه یکی از مواردی که همواره بازرگانان 2 کشور گلایه داشتند، نبود همکاری بانکی کارایی بین 2 کشور بود، ادامه داد: توافقات مهمی در خصوص گسترش همکاری‌های بانکی انجام شد و بانک ملت از جمعه گذشته بطور کامل وارد نظام بانکی ترکیه شد و همه عملیاتی که بانک‌های دیگر ترکیه می‌توانند داشته باشند، سه شعبه بانک ملت در آنکارا، استانبول و ازمیر نیز انجام خواهند داد.

پایان پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">