ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

تلاش ترکیه برای ارتباط دوباره با اسرائیل

جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۵ ب.ظ
ترکیه آنلاین: وزارت خارجه ترکیه از پیشرفت در مسیر ازسرگیری روابط میان آنکارا و تل‌آویو خبر داد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، وزارت خارجه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که دو گروه مذاکره کننده از ترکیه و اسرائیل به پیشرفت خوبی را در مسیر دست یابی به توافقی برای ازسرگیری روابط میان دو طرف دست یافته‌اند.

مذاکرات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در لندن انجام می‌شود که دو طرف در این مذاکرات بر سر "تدوین جزئیات توافق نهایی" در نشستی که قرار است به زودی برگزار شود، به توافق رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که در این دیدار فریدون سینرلی اوغلو، معاون وزیر خارجه ترکیه و یوسف چیخانوویر، فرستاده ویژه نخست وزیر اسرائیل در دیدار روز پنج شنبه در لندن حضور داشتند.

پیشتر منابع اسرائیلی فاش کرده بودند، هیات‌های مذاکره کننده ترکیه و رژیم صهیونیستی به منظور ادامه مذاکرات برای عادی سازی روابط، روز پنجشنبه (روز گذشته) در یک کشور اروپایی با یکدیگر دیدار می‌کنند.

روابط میان دو طرف از زمان حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه‌ای در نزدیکی غزه در سال 2010 متنشج شده بود. این کشتی قصد شکستن محاصره اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی بر نوار غزه را داشت و در جریان آن، 10 شهروند ترکیه‌ای کشته شدند.

یکی از مسائل مورد اختلاف و حل نشده برای عادی سازی روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی مساله لغو محاصره غزه است که ترکیه همچنان بر آن اصرار دارد و طرف صهیونیستی نیز تاکنون حاضر به پذیرش این خواسته نشده است.

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">