ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین

پایگاه اطلاع‌رسانی رویدادهای عمومی و تخصصی ترکیه

ترکیه آنلاین:  شهروند دیگر ترکیه به دستور دادستان شهر اردو در شمال ترکیه به اتهام همدستی با فتح الله گولن از مخالفان سرسخت رئیس جمهور این کشور و کمک به جماعت نور بازداشت شدند.



به گزارش پایگاه خبری دوغان، در این عملیات که از یکشنبه شب آغاز شد، متهمان به همکاری با جماعت نور علیه دولت ترکیه برای بازجویی به مراکز مبارزه با ترور شهربانی شهر اردو منتقل شدند.
در ماه های اخیر اغلب دستگیرشدگان متهم به همکاری با جماعت نور در ترکیه را کارمندان ارشد و افسران بلندپایه شهربانی، دادستان ها و اساتید دانشگاه ها تشکیل می دادند، ولی اخیرا 4 نفر از صاحبان یک شرکت بزرگ و 7 نفر از کارکنان اداره بیمه نیز در این ارتباط دستگیر شدند.
اسفند ماه سال گذشته نیز در همین ارتباط روزنامه منتقد زمان، شرکت انتشاراتی فضا و خبرگزاری جیهان به دستور دادگاهی در استانبول تحت کنترل قرار گرفته و اداره این مراکز به دست قیم های منتخب دولت آنکارا سپرده شد.
در حدود سه ماه گذشته 54 نفر از افسران ارشد، روشنفکران و تجار ترکیه در شهر استانبول، 42 نفر در شهر کوجا علی (شمال غرب ترکیه) و 16 فرد منتسب به جماعت گولن در شهر ازمیر (غرب ترکیه) به اتهام جاسوسی نظامی، 19 نفر در شهر مانیسا در غرب ترکیه و 19 نفر نیز در بورسا واقع در شمال غرب این کشور به اتهام همدستی با جماعت نور بازداشت شدند.
جماعت نور به رهبری فتح الله گولن (واعظ آمریکانشین) متحد سابق حزب حاکم عدالت و توسعه و بزرگترین تشکل مخالف فعلی علیه دولت این کشور، از سوی دولت ترکیه به عنوان ساختار موازی در داخل دولت «داود اوغلو» تلقی می شود و دستگیری ها و تسویه های گسترده منتسبین به این جماعت از دو سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دولت ترکیه، فتح الله گولن رهبر جماعت نور مقیم آمریکا را عامل و طراح کودتا و اقدامی برای سرنگونی دولت حزب عدالت و توسعه می داند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز حامیان گولن را تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی این کشور توصیف می کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">